Automaták városa épül szeptemberben

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 06. 27. 08:00

„Vision of Vending” – jövőkép az étel- és italautomaták világában. Ez a meghatározás fejezi ki leginkább az Eu’Vend kiállítás fő koncepcióját, amelyre szeptemberben kerül sor Kölnben. A bécsi bemutatkozó sajtótájékoztatóra a Köln Messe magyarországi képviseletének vezetőjétől, Kakuk Mártától meghívást kapott lapunk is.A magyar és osztrák újságírókat Peter Grothues, a Köln Messe élelmiszer-üzletágának vezetője köszöntötte a 2007. szeptember 20–22-e között megrendezésre kerülő Eu’Vend étel- és italautomata-kiállítás sajtótájékoztatóján.
– Legfontosabb célunk, hogy Európában vezető rendez­vénnyé váljon a Vending kiállítás, amely az Anuga élelmiszer-ipari kiállításból vált ki öt évvel ezelőtt, és idén harmadszor rendezzük meg a „nagytestvére” előtt – nyilatkozta Peter Grothues. – Nem csupán a közép-európai piac keresletét és kínálatát szeretnénk tükrözni, hanem a rendezvény kaput kíván nyitni a kelet-európai országok számára is.

Töretlenül nő az érdeklődés
Az Eu’Vend új utat, jövőképet jelöl ki a Vending ágazatban, innovatív koncepciót mutat be és az automataszektor számára új célcsoportokat tár fel.
Két évvel ezelőtt 4200 látogatója volt a kiállításnak, ebből 1600-an érkeztek külföldről. Az Ausztriával szomszédos államokból érkező szakmai látogatók mellett különösen élénk érdeklődés mutatkozott a kelet-európai térség, mindenekelőtt Oroszország, Szlovénia és Bulgária részéről.
Kiállítói oldalról is növekedést mutatnak a statisztikai adatok: míg 2003-ban 13 országból 178 cég mutatkozott be, addig 2005-ben már 19 ország 203 kiállítója vett részt a rendezvényen. Idén is folytatódik a kiállítás fejlődése: a nyitás előtt 5 hónappal már közel 230 cég jelezte részvételi szándékát.
Bővül a kínálati paletta is. Az eddigi területeken túl – értékesítő- és áruautomaták, rajtuk keresztül értékesíthető (food és non-food) töltőtermékek, működtetési és fizetési szisztémák, valamint szolgáltatások – az Eu’Vend idei tematikája a Vending ágazatban használatos berendezéseket és felszereléseket, valamint a kapcsolódó logisztikát is felöleli. Új szegmens az önkiszolgáló terminálok kapcsolása az automatákhoz. Az automaták közvetítésével lebonyolított értékesítésben növekvő jelentőségre tesznek szert a bio-, öko- és wellnesstermékek.

Gépek teli élettel
A látogatói kört is szeretnék kiszélesíteni. Potenciális célcsoportnak tekintik például a bankokat, repülőtereket, közlekedési vállalatokat, valamint fontos célcsoportnak számítanak a kórházak, kertészeti és építéstechnikai áruházak, adóhivatalok, továbbá a szakmai szövetségek és különböző szervezetek nagy ügyfélforgalmat lebonyolító épületei.
Az Eu’Vend kiállítás idén új területet kapott, a 8-as csarnokban kerül megrendezésre. 2006-ban 4 új csarnok épült, mintegy 80 000 négyzetméter területen. Ezek jelenleg Európa legkorszerűbb kiállítási csarnokai.
A rendezvény mottója: „Vending-City” – az automaták városa. A városi élet mindennapjaiból vett elemek – forgalmi jelzőtáblák, lámpák, gyalogosátkelőket jelölő csíkok stb. – segítségével igazítják el a látogatókat. A „Vending-kávézó”, a pihenő- és gasztronómiai negyed ugyancsak a városkoncepciót juttatja érvényre.
Peter Grothues kiemelte, hogy napjaink automatáinak „élniük” kell, érzelmeket kell kiváltaniuk, kommunikációt kell ösztönözniük, és mindenekelőtt illeszkedniük kell környezetük összképéhez.
Az idei kiállítás részeként Vending-innovációs versenyt hirdetnek, ennek keretében négy területen – technikai eszközök, az automaták optimális működését biztosító segédeszközök, koncepciók, valamint termékek vonatkozásában – a felmutatott teljesítményeket értékelik. A verseny győztesét a „Vending-Star” címmel jutalmazzák.
Bátai Dóra

Kapcsolódó cikkeink