Automata kasszát vezetett be az Aldi chicagói üzletében
Az Aldi a Grabango technológiai céggel együttműködve telepítette első teljesen automata kasszarendszerét az Egyesült Államokban, Chicagóban, amely révén a vásárlók a termékek külön scannelése nélkül távozhatnak az üzletből.
A kasszarendszer kamerák és a mennyezetre szerelt érzékelők segítségével – számítógépes látással – követi végig a vásárlókat az üzleten, és rögzíti az általuk kiválasztott árucikkeket.
Az Aldi US novemberben kezdte meg az automata pénztárgép-szolgáltatást az Illinois állambeli Aurorában található élelmiszerboltjában, amely az Aldi amerikai – Illinois állambeli Bataviában található – központjának közelében működik.
A 2017-ben nyílt üzlet feliratokkal invitálja a vásárlókat arra, hogy próbálják ki a kiskereskedő „Aldi Go” rendszerét.
A szolgáltatás igénybevételéhez a vásárlóknak telepíteniük kell a Grabango mobilalkalmazását, és ki kell választaniuk a fizetéshez használt hitelkártyát, amely lehet az összes jelentős hitelkártya, de az Apple Pay is opció, és a vállalat dolgozik azon, hogy a Google Pay is elfogadott fizetési eszköz legyen – közölte a Grabango képviselője.
A vásárlók egy az alkalmazásban található gomb segítségével kérhetnek engedélyt egy bolti alkalmazottól, ha korhatáros terméket, például alkoholt szeretnének vásárolni, és ha egyes termékeket le kell mérniük.
Az Aldi Go rendszert választók a hagyományos pénztárak helyett egy érintőképernyővel felszerelt kioszknál okostelefonjukkal zárhatják le a tranzakciót.
Az Aldi Go koncepció nagyban hasonlít az Amazon Fresh és a Whole Foods Market egyes helyszínein kínált Just Walk Out szolgáltatáshoz. Ám az Amazonnal ellentétben, amely 2021 óta kínálja a Just Walk Out rendszert teljes méretű élelmiszerüzleteiben, az Aldival való együttműködéséig a Grabango berendezéseit a kisboltokra korlátozta.
Kapcsolódó cikkeink
Ketchup alapú gyümölcsturmixot dob piacra a Heinz és a Smoothie King az USA-ban
Meghökkentő együttműködéssel rukkolt elő a Heinz és a világ vezető…
Tovább olvasom >Vámmentességet sürget a L’Oréal az EU USA-val kötött megállapodása után
A L’Oréal kedden arra figyelmeztetett, hogy az Európai Unió és…
Tovább olvasom >Újabb 2 milliárd dollárt fektet a Mars az amerikai gyártás bővítésébe 2026-ig
Az édesség- és snackóriás Mars 2026 végéig további 2 milliárd…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >