Autólízing helyett bérlet?
A Fox Autorent alapítója szerint a mostani bizonytalan pénzügyi helyzetben a bérleti konstrukció versenyképesebb, mint a lízing, bár ezt a hazai bérautó árak egyelőre nem támasztják alá.
Ha a finanszírozási
hitelek egyre drágábbak, az ügyfelek pedig egyre
körülményesebben, vagy egyáltalán nem
jutnak hitelhez a bankoknál, érdemesebb az autóbérlést
választani – véli Wolfgang Bartesch, a Fox Autorent
alapítója és ügyvezető igazgatója.
Azok a cégek, akik az idén
autót akartak venni, azok főleg két okból
halasztották el a vásárlást: vagy maga a
vállalkozás van bajban, vagy a szigorodó
hitelfeltételek miatt nem jutnak pénzhez. Piaci
információk szerint míg korábban az
autófinanszírozási kérelmek 90 százalékát
befogadták a bankok, addigra mára ez az arány
60-70 százalékra esett vissza. Számos
lízingcsoportnál pedig felfüggesztették a
svájci frank alapú finanszírozások
befogadását és a forint alap finanszírozás,
a jegybanki alapkamat emelése következtében is
jelentősen drágul. A helyzet bizonytalanságára
jellemző, hogy az autóforgalmazók folyamatosan
újrakalkulálják a jövő évi árakat,
miközben az évnek ebben az időszakában már
általában készen vannak vele, ezzel együtt
a bankok szinte naponta változtatják a hitelfelvételi
kondíciókat.
De ha lesz is hitel a közeljövőben,
ahhoz az eddigieknél nehezebb lesz hozzá jutni, mutat
rá Bár a kölcsönzőket is érinti a
pénzügyi válság, ám azonban nem
mindenkinek vannak ilyen gondjaik, így szinte bármilyen
igényt ki tudnak elégíteni. A jelenlegi
hitelfeltételek mellett pedig a bérleti konstrukció
versenyképesebb a banki finanszírozású
autókkal szemben, és bérautóhoz sokkal
könnyebb hozzájutni.
A bérleti konstrukció,
amely lényegesen rugalmasabb a lízingnél és
a banki finanszírozásnál, több szempontból
is előnyös lehet egy cégnek. Vásárlás
esetén legalább 10-30 százalékos önerőt
kér a pénzintézet, míg a bérautónál
nincs ilyen megkötés, így az a vállalkozás
finanszírozására fordítható. A
bérlet azért is előnyösebb, ha nem tudni mit hoz
a jövő, mert sokkal egyszerűbb kilépni a szerződésből,
mint egy lízing vagy banki finanszírozású
vétel esetén, állítja Bartesch.
Hozzáteszi, hogy figyelembe véve a bérlethez
kapcsolódó összes szolgáltatást, ez
a konstrukció nem drágább, mint a lízing
vagy a részletre történő vásárlás.
Számos vállalkozás
döntött amellett, hogy kivár az autóvásárlással
és az átmeneti időszakra autót bérel.
Ezt jelzi már, hogy a Fox Autorent forgalma 15 százalékkal
növekedett a tavalyi évhez képest az őszi
időszakban is. Bartesch szerint ennek egyik oka, hogy a hazai cégek
felismerték, hogy nem szükséges tulajdonolni az
autót, elég, ha rendeltetésszerűen tudják
használni. Így a jelenlegi körülmények
között a multinacionális cégek is az átmeneti
megoldásokban érdekeltek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >