„Csendes órát” vezetett be egy brit áruházlánc
Autista vásárlói érdekében heti egy „csendes órát” vezetett be a brit Morrisons szupermarketlánc – számolt be róla a BBC hírportálja.
A cég 439 brit élelmiszerboltjában szombatonként 9 és 10 óra között tompítanak a világításon, kikapcsolják a zenét, nem használják a hangosbeszélőt és lehalkítják a kasszák kódleolvasóinak „csipogását”.
Úgy vélik, a Morrisons az első élelmiszerlánc, amelyik az összes áruházában bevezette a csendes órát.
A brit Országos Autizmus Társaság (National Autistic Society) üdvözölte az intézkedést.
Egy brit játékboltlánc (The Entertainer) 145 áruházában kapcsolja le a zenét minden szombaton, a nyitva tartás első órájában, hogy „kellemesebb legyen a környezetet az autizmussal élő gyerekeknek”.
„Az autizmussal élők vagy autista gyereket nevelők közül sokakban vált ki szorongást, stresszt a vásárlás a nagy élelmiszerboltokban. Idén teszteltük a csendes órát néhány üzletünkben, megtaláltuk, melyik időszak lenne a legjobb és további intézkedésekkel tettük még kedvezőbbé a környezetet” – írta a Morrisons blogjában.
A csendes óra idején – az elektromos zajforrások kiiktatása vagy lehalkítása mellett – a dolgozók kevesebbet tologatják a bevásárlókocsikat és a kosarakat, a boltokban feliratokat helyeznek el, amelyeken tájékoztatják a vásárlókat a változtatásokról és arról is, miért vezették be őket.
Az autizmus spektrumzavar nevű idegi-fejlődési rendellenesség (ASD) többek között a kommunikációs képességekben, a társas viselkedésben, a normálistól eltérő magatartási szokásokban nyilvánul meg. Az ADS-sel élők érzékelése a normálistól eltérően működhet, hangokkal, érintéssel, vizuális ingerekkel vagy szociális gesztusokkal szemben csökkent vagy túlzott érzékenységet is mutathatnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Megoldások a holnapért győztesei az autizmus spektrumzavarral élő gyerekeknek segítenének
A Megoldások a holnapért kihívás jubileumi döntőjében a PrepBook csapat…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Leépítésekbe kezdtek a brit élelmiszer-kereskedők a növekvő költségek miatt
Átrendeződőben van az Egyesült Királyság élelmiszer-kereskedelmi ágazata: a szupermarketek munkahelyeket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >Megfizethető árakkal várja a fesztiválozókat az Auchan Placc a héten zajló EFOTT-on
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >