„Csendes órát” vezetett be egy brit áruházlánc
Autista vásárlói érdekében heti egy „csendes órát” vezetett be a brit Morrisons szupermarketlánc – számolt be róla a BBC hírportálja.
A cég 439 brit élelmiszerboltjában szombatonként 9 és 10 óra között tompítanak a világításon, kikapcsolják a zenét, nem használják a hangosbeszélőt és lehalkítják a kasszák kódleolvasóinak „csipogását”.
Úgy vélik, a Morrisons az első élelmiszerlánc, amelyik az összes áruházában bevezette a csendes órát.
A brit Országos Autizmus Társaság (National Autistic Society) üdvözölte az intézkedést.
Egy brit játékboltlánc (The Entertainer) 145 áruházában kapcsolja le a zenét minden szombaton, a nyitva tartás első órájában, hogy „kellemesebb legyen a környezetet az autizmussal élő gyerekeknek”.
„Az autizmussal élők vagy autista gyereket nevelők közül sokakban vált ki szorongást, stresszt a vásárlás a nagy élelmiszerboltokban. Idén teszteltük a csendes órát néhány üzletünkben, megtaláltuk, melyik időszak lenne a legjobb és további intézkedésekkel tettük még kedvezőbbé a környezetet” – írta a Morrisons blogjában.
A csendes óra idején – az elektromos zajforrások kiiktatása vagy lehalkítása mellett – a dolgozók kevesebbet tologatják a bevásárlókocsikat és a kosarakat, a boltokban feliratokat helyeznek el, amelyeken tájékoztatják a vásárlókat a változtatásokról és arról is, miért vezették be őket.
Az autizmus spektrumzavar nevű idegi-fejlődési rendellenesség (ASD) többek között a kommunikációs képességekben, a társas viselkedésben, a normálistól eltérő magatartási szokásokban nyilvánul meg. Az ADS-sel élők érzékelése a normálistól eltérően működhet, hangokkal, érintéssel, vizuális ingerekkel vagy szociális gesztusokkal szemben csökkent vagy túlzott érzékenységet is mutathatnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Megoldások a holnapért győztesei az autizmus spektrumzavarral élő gyerekeknek segítenének
A Megoldások a holnapért kihívás jubileumi döntőjében a PrepBook csapat…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Leépítésekbe kezdtek a brit élelmiszer-kereskedők a növekvő költségek miatt
Átrendeződőben van az Egyesült Királyság élelmiszer-kereskedelmi ágazata: a szupermarketek munkahelyeket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy év alatt félúton a Mastercard tokenizációs átalakulása Európában
Egy évvel azt követően, hogy a Mastercard bejelentette célját: 2030-ra…
Tovább olvasom >A megunt mobiltelefon értékes – 1500 kiselektronikai eszközt hoztak vissza az Auchanba újrahasznosításra
Harmadik alkalommal csatlakozott az Auchan áruházlánc a „Passzold vissza, Tesó!”…
Tovább olvasom >A Lufthansa az amerikai járatok iránti kereslet csökkenésére számít a harmadik negyedévben
A német Lufthansa légitársaság a nyári fellendülés után a harmadik…
Tovább olvasom >