Augusztusban éves összevetésben 78 százalékkal nőtt a ferihegyi repülőtér utasforgalma
Augusztusban meghaladta a 702 ezret az utasok száma a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami 78 százalékkal több a tavalyi azonos időszakhoz képest; a koronavírus-járvány kialakulása óta ez volt a legforgalmasabb hónap – közölte a Budapest Airport pénteken az MTI-vel.
A nyári három hónap alatt több mint 1,5 millió utas fordult meg a repülőtéren, a növekedés a tavalyi nyárhoz képest meghaladta a 92 százalékot.
A napi utasszám az év első harmadában napi 2000 volt, de augusztusban már átlagosan 23 ezerre emelkedett a budapesti repülőtéren.
A 2019 augusztusában elérhető célállomások közel 80 százaléka már visszaépült; az utazók jelenleg 106 célállomás közül választhatnak, ami a következő hónapokban akár 120 desztinációra is bővülhet – jelezte a Budapest Airport.
Az augusztusi cargo forgalom továbbra is stabil, csaknem 15 700 tonna légiárut kezelt a budapesti repülőtér, ami a tavalyi azonos időszakhoz képest 58 százalékos emelkedés.
A tájékoztatás szerint a repülőtéri parkolók a business parkoló kivételével újra teljes körűen az utasok rendelkezésére állnak, és újra a járvány előtt megszokott nyitva tartással üzemel a repülőtéri üzletek többsége.
A közleményben felidézték azt is, hogy az egyre növekvő utasforgalommal összhangban a 100E repülőtéri buszjárat szeptember 11-től gyakrabban és bővített üzemidővel segíti az utasok kijutását a belvárosból a repülőtérre. A járat a Deák Ferenc tér-Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér útvonalon 20-30 percenként közlekedik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rasztovits Dávid: Újra felfedezi magát a turizmus 2023-ban
Felfedezi magát a turizmus 2023-ban, a szektorban már elérhetjük a…
Tovább olvasom >Átadták a turisztikai központot Barcson
Átadták a mintegy 400 millió forintból kialakított turisztikai központot Barcson…
Tovább olvasom >Madárinfluenza járvány egy Nógrád vármegyei lúdtelepen
Nógrád vármegyei lúdtelepen igazolta a madárinfluenza vírusának jelenlétét a Nemzeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra lehet jelentkezni a HoReCa Hősök pályázatra!
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event Tagozata és…
Tovább olvasom >MMSZ HoReCa és Event Tagozat – marketing webshop
A METRO Gasztroakadémián tartott magarketingkommunikációs workshopot március 29-én a Magyar…
Tovább olvasom >