Átvette a vezetést a diszkont csatorna
18 ezer boltban közel 2300 milliárd forintot hagytak ott a magyarok 2018-ban a hazai kiskereskedelemben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2017-es összesített éves forgalom mértékét. A mennyiségi eladás 1 százalékkal emelkedett. A gyártói márkák viszik el az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét, és a diszkont a legnépszerűbb bolttípus, derül ki a Nielsen 90 élelmiszer- és 80 háztartási vegyiáru- és szépségápolási kategóriát monitorozó kiskereskedelmi indexéből.
Pozitív mérleget zárt a hazai kiskereskedelem: 2018. január–december között élelmiszer-kategóriákra 1800 milliárd forintot költöttünk, ami 7 százalékos értékbeli növekedés 2017-tel szemben. Értékben gyakorlatilag változatlan a top kategóriák sorrendje: rajongjuk a feldolgozott húst, a sört és a sajtot. Legnagyobb mértékben, 50% fölötti értékbeli forgalomnövekedéssel a növényi alapú joghurt jött fel, de a gin (+40%) sem szégyenkezhet.
Ha élelmiszer, akkor márkás: az értékesítések több mint 70 százaléka gyártói márkás termék.
A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek még ennél is nagyobb ütemben, 8 százalék fölött bővültek; belőlük mintegy 450 milliárd értékbeli forgalmat realizált a hazai kisker a tavalyi év során. A mennyiségi forgalom nem változott. Az értékbeli forgalom királya a mosószer, közvetlenül mögötte következik a vécépapír és az öblítő. Emellett erőteljes növekedést mutatott pár kisebb kategória, úgymint kozmetikai törlőkendők vagy arcmaszkok.
Gyártói márkák után nyúl a magyarok négyötöde, a saját márkás termékek az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.
– A magyar fogyasztók bizalma közelít az európai átlaghoz, ez pedig tükröződik vásárlási hajlandóságukban is – mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen ügyvezető igazgatója. – A hazai kiskereskedelem lendülete Európa élbolyában van több negyedév óta, és nem látjuk jelét, hogy e dinamika lanyhulna.
A hazai kiskereskedelem boltszámát tekintve 18 000 kereskedelmi egységről beszélhetünk, ez a szám gyakorlatilag változatlan maradt 2017-ről 2018-ra. Ami a csatornák értékbeli összforgalomból kivett részesedését illeti, 25 százalékkal a diszkont vette át a vezetést. //
Kapcsolódó cikkeink
A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban
Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált…
Tovább olvasom >Egyre magasabbak a német diszkontok állatjóléti követelményei
A németországi Aldi német eredetű címkét vezet be a friss…
Tovább olvasom >Felhagy az Aldi click-and-collect szolgáltatásával az Egyesült Királyságban
Megszünteti a click-and-collect szolgáltatását az Aldi az Egyesült Királyságban, mert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >