Átrendeződés
A horeca csatorna leállása a spirit kategóriát nézve jelentős felvevőpiac elvesztését, átcsoportosítását eredményezte – elemez Piri Attila, a Heinemann marketingigazgatója. A mainstream termékeink forgalmának átlagosan 40%-a normál esetben a horecában jut el a fogyasztókhoz, a prémium termékeknél 65% feletti ez az arány. Habár az online forgalom, így a heinemann.hu webshop forgalma is erősödött, a kategórián belüli részesedése továbbra is alacsony.
A retailben jelentős átrendeződést lehetett tapasztalni a kezdeti fogyasztói sokk kapcsán: a napi élelmiszerek, egyes vegyi áruk készleteit megnövelték a kereskedők, míg az alkoholoknál jellemzően a mainstream termékekre fókuszáltak, a raktári kapacitás érdekében a prémium termékek rendelését leállították. A dohányboltok nyitvatartásának korlátozása is hatással volt a kategóriára. A változások folyamatosak és gyorsan történnek. A gyártók, disztribútorok feladata jelenleg az, hogy több forgatókönyvre legyünk felkészülve, mivel mindig rengeteg a kérdőjel a fogyasztói preferenciákat és egyáltalán a járványgörbe alakulását illetően is.
A vendéglátóhelyek bezárása miatt természetesen visszaesett a forgalom – húzza alá Palcsó Sára, a Zwack marketingigazgatója. – Különösen érzékenyen érintette ez a luxusitalokat, amelyeket jellemzően nem a sarki bolt polcáról emelnek le, hanem valamilyen különleges alkalomkor egy jó bárban, étteremben fogyasztanak. Az alapvető szükségletek kielégítése után jönnek az élvezeti cikkek, így az alkohol is, egyértelmű, hogy most kevesebben engedhetik meg maguknak ezeket, vagy kisebb mértékben, illetve alacsonyabb árkategóriából válogatnak. A piac visszarendeződése lassú folyamat lesz.
A forgalmunk durván fele jött a vendéglátásból – mondja el Mosonyi Csaba, a Pernod Ricard marketingigazgatója. – Ez teljesen kiesett, kis része került át a kisker forgalomba az otthoni fogyasztás erősödésével. A fogyasztók ebben a helyzetben a biztosra mennek, a nagy márkákat választják, az akciókat keresik, esetleg váltanak egy kedvezőbb árú, de még minőségi termékre.
Visszaesést vár Benke Annamária, a Roust Hungary category brand managere is, mert a horeca kiesését csak részben tudja a kiskereskedelmi forgalom kompenzálni. //
Kapcsolódó cikkeink
Rangos nemzetközi versenyen arannyal díjazták a Kalinkát
Arany minősítésben részesült a Kalinka Vodka a Meininger’s International Spirits Award (ISW)…
Tovább olvasom >Limitált kiadású Andy Warhol palackkal ünnepli az Absolut a művész újra felfedezett kék festményét
Az Absolut ikonikus palacksziluettje az évek alatt több mint ezer…
Tovább olvasom >Megvannak az idei Fenntarthatóság szimbóluma verseny nyertesei
A Trade magazin ötödször hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >