Átlagosnál kedvezőbb piaci pozícióban

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 22. 08:00

A hűtött szeletes édesség az egyik legnagyobb forgalmú élelmiszer. Mintegy 24 milliárd forintos éves piacával tizenkettedik helyen áll a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában. Megelőzi többek között az édes kekszet, margarint és táblás csokoládét.Forgalma – értékben – 4 százalékkal csökkent 2009. december–2010. májusban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

Figyelemre méltó, hogy amíg majdnem minden bolttípusban csökkent a hűtött szeletes eladása a szóban forgó időszakban, akad két kivétel is. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna 3 százalékkal tudta növelni forgalmát mennyiségben is, értékben is. Így piaci részesedése – értéket tekintve – megelőzi a hipermarketét. Másik növekvő csatorna a kisebb súllyal rendelkező 51–200 négyzetméteres boltoké. Ott a forgalom december és május között 10 százalékkal nőtt, a tavalyi első félévhez hasonlítva.

A kategórián belül továbbra is dominál a Túró Rudi. Értékben kétharmad jut rá a bolti eladásból; a tavaly december–május után idén is 66 százalék a részesedése.
Ugyanakkor a másik két szegmens, a snack és túródesszert részesedése sem változott százalékban.

Kapcsolódó cikkeink