Átlagosnál kedvezőbb piaci pozícióban
A hűtött szeletes édesség az egyik legnagyobb forgalmú élelmiszer. Mintegy 24 milliárd forintos éves piacával tizenkettedik helyen áll a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória forgalom szerinti rangsorában. Megelőzi többek között az édes kekszet, margarint és táblás csokoládét.Forgalma – értékben – 4 százalékkal csökkent 2009. december–2010. májusban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
Figyelemre méltó, hogy amíg majdnem minden bolttípusban csökkent a hűtött szeletes eladása a szóban forgó időszakban, akad két kivétel is. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna 3 százalékkal tudta növelni forgalmát mennyiségben is, értékben is. Így piaci részesedése – értéket tekintve – megelőzi a hipermarketét. Másik növekvő csatorna a kisebb súllyal rendelkező 51–200 négyzetméteres boltoké. Ott a forgalom december és május között 10 százalékkal nőtt, a tavalyi első félévhez hasonlítva.
A kategórián belül továbbra is dominál a Túró Rudi. Értékben kétharmad jut rá a bolti eladásból; a tavaly december–május után idén is 66 százalék a részesedése.
Ugyanakkor a másik két szegmens, a snack és túródesszert részesedése sem változott százalékban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >