Átlagon felüli a nadrágpelenka növekedése
Az általános trendnél kedvezőbben alakult a nadrágpelenka kiskereskedelmi eladása. Értékben, 2008-hoz képest tavaly 6 százalékkal emelkedett, és túllépett a 16 milliárd forinton. Ezzel a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum között a harmadik legnagyobb forgalmú kategória, a mosószer és a toalettpapír után. Mennyiségben az összes háztartási vegyi áru és kozmetikum 2 százalékkal csökkent, míg a pelenka ebben a tekintetben is tudott nőni, 1 százalékkal. Itt a forgalom 44 százalékát a hipermarketek vitték el tavaly; mutatójuk 1 százalékponttal emelkedett. További 40 százalék jutott a drogériákra. Ott a tendencia mínusz 1 százalékpont.
Az 1 darabra jutó, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár a tavalyelőtt november–decemberi 48 forint/darabról 50 forintra nőtt. A kereskedelmi márkák piaci részesedése tavalyelőtt a kéthónapos periódusokban 32-36 százalék között mozgott. Múlt évben pedig 32-40 százalék közötti mutatókat regisztráltunk.
Farkas Monika
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >