Átlagon felüli a nadrágpelenka növekedése
Az általános trendnél kedvezőbben alakult a nadrágpelenka kiskereskedelmi eladása. Értékben, 2008-hoz képest tavaly 6 százalékkal emelkedett, és túllépett a 16 milliárd forinton. Ezzel a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum között a harmadik legnagyobb forgalmú kategória, a mosószer és a toalettpapír után. Mennyiségben az összes háztartási vegyi áru és kozmetikum 2 százalékkal csökkent, míg a pelenka ebben a tekintetben is tudott nőni, 1 százalékkal. Itt a forgalom 44 százalékát a hipermarketek vitték el tavaly; mutatójuk 1 százalékponttal emelkedett. További 40 százalék jutott a drogériákra. Ott a tendencia mínusz 1 százalékpont.
Az 1 darabra jutó, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár a tavalyelőtt november–decemberi 48 forint/darabról 50 forintra nőtt. A kereskedelmi márkák piaci részesedése tavalyelőtt a kéthónapos periódusokban 32-36 százalék között mozgott. Múlt évben pedig 32-40 százalék közötti mutatókat regisztráltunk.
Farkas Monika
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >