Átlagon felüli a nadrágpelenka növekedése
Az általános trendnél kedvezőbben alakult a nadrágpelenka kiskereskedelmi eladása. Értékben, 2008-hoz képest tavaly 6 százalékkal emelkedett, és túllépett a 16 milliárd forinton. Ezzel a Nielsen által mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum között a harmadik legnagyobb forgalmú kategória, a mosószer és a toalettpapír után. Mennyiségben az összes háztartási vegyi áru és kozmetikum 2 százalékkal csökkent, míg a pelenka ebben a tekintetben is tudott nőni, 1 százalékkal. Itt a forgalom 44 százalékát a hipermarketek vitték el tavaly; mutatójuk 1 százalékponttal emelkedett. További 40 százalék jutott a drogériákra. Ott a tendencia mínusz 1 százalékpont.
Az 1 darabra jutó, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár a tavalyelőtt november–decemberi 48 forint/darabról 50 forintra nőtt. A kereskedelmi márkák piaci részesedése tavalyelőtt a kéthónapos periódusokban 32-36 százalék között mozgott. Múlt évben pedig 32-40 százalék közötti mutatókat regisztráltunk.
Farkas Monika
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >