Átlag alatti a magyaroknál a mesterséges intelligencia használata a munkában
A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban alkalmazzák a mesterséges intelligenciát (AI) munkahelyi és magáncélokra – tárta fel a Boston Consulting Group, a Stepstone Group, a The Network és a Profession.hu közös, 188 ország több mint 150 ezer munkavállalójának válaszait összegző kutatása.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A magyar válaszadók 10%-a heti, 14%-a havi rendszerességgel használ AI-alapú szoftvereket, miközben a globális átlag 18% és 21%. A megkérdezettek 42%-a itthon bár hallott ezekről a szolgáltatásokról, még sosem próbálta ki, tízből kettő pedig még csak hallomásból sem ismeri azokat.
Az AI-t Magyarországon leggyakrabban információkeresésre (47%), fordításra (46%) és készségfejlesztésre (42%) használják. A munkavégzés során adminisztratív feladatok (42%), kreatív folyamatok (30%) és szövegírás (30%) terén alkalmazzák.
A magyarok bizalmatlanabbak az AI-alapú adatokkal szemben: mindössze 1%-uk használja ezeket ellenőrzés nélkül, míg globálisan 10%-os az arány. Az AI terjedésével a munkavégzési folyamatok várhatóan átalakulnak, emiatt a magyar munkavállalók számára is fontos lenne az új ismeretek elsajátítása: 49%-uk teljesen nyitott a tanulásra, 43% viszont csak kényszer esetén képezné magát.
A magyar munkavállalók visszajelzései alapján a továbbképzéshez leginkább átgondolt vállalati programokra, információra és időre lenne szükségük – tízből négy munkavállaló jelölte meg ezeket a szempontokat. //
Kapcsolódó cikkeink
AI-dalokkal terjeszti az optimizmus fontosságának üzenetét az LG
Új globális márkakampányt indított el az LG Electronics (LG): a…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >Az NVIDIÁ-val összefogva forradalmasítaná a szépségipart a L’Oréal
Stratégiai együttműködésre lépett a L’Oréal Groupe az NVIDIÁ-val, hogy mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >