Átlag alatti a magyaroknál a mesterséges intelligencia használata a munkában
A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban alkalmazzák a mesterséges intelligenciát (AI) munkahelyi és magáncélokra – tárta fel a Boston Consulting Group, a Stepstone Group, a The Network és a Profession.hu közös, 188 ország több mint 150 ezer munkavállalójának válaszait összegző kutatása.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A magyar válaszadók 10%-a heti, 14%-a havi rendszerességgel használ AI-alapú szoftvereket, miközben a globális átlag 18% és 21%. A megkérdezettek 42%-a itthon bár hallott ezekről a szolgáltatásokról, még sosem próbálta ki, tízből kettő pedig még csak hallomásból sem ismeri azokat.
Az AI-t Magyarországon leggyakrabban információkeresésre (47%), fordításra (46%) és készségfejlesztésre (42%) használják. A munkavégzés során adminisztratív feladatok (42%), kreatív folyamatok (30%) és szövegírás (30%) terén alkalmazzák.
A magyarok bizalmatlanabbak az AI-alapú adatokkal szemben: mindössze 1%-uk használja ezeket ellenőrzés nélkül, míg globálisan 10%-os az arány. Az AI terjedésével a munkavégzési folyamatok várhatóan átalakulnak, emiatt a magyar munkavállalók számára is fontos lenne az új ismeretek elsajátítása: 49%-uk teljesen nyitott a tanulásra, 43% viszont csak kényszer esetén képezné magát.
A magyar munkavállalók visszajelzései alapján a továbbképzéshez leginkább átgondolt vállalati programokra, információra és időre lenne szükségük – tízből négy munkavállaló jelölte meg ezeket a szempontokat. //
Kapcsolódó cikkeink
A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >