Átlag alatti a magyaroknál a mesterséges intelligencia használata a munkában
A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban alkalmazzák a mesterséges intelligenciát (AI) munkahelyi és magáncélokra – tárta fel a Boston Consulting Group, a Stepstone Group, a The Network és a Profession.hu közös, 188 ország több mint 150 ezer munkavállalójának válaszait összegző kutatása.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A magyar válaszadók 10%-a heti, 14%-a havi rendszerességgel használ AI-alapú szoftvereket, miközben a globális átlag 18% és 21%. A megkérdezettek 42%-a itthon bár hallott ezekről a szolgáltatásokról, még sosem próbálta ki, tízből kettő pedig még csak hallomásból sem ismeri azokat.
Az AI-t Magyarországon leggyakrabban információkeresésre (47%), fordításra (46%) és készségfejlesztésre (42%) használják. A munkavégzés során adminisztratív feladatok (42%), kreatív folyamatok (30%) és szövegírás (30%) terén alkalmazzák.
A magyarok bizalmatlanabbak az AI-alapú adatokkal szemben: mindössze 1%-uk használja ezeket ellenőrzés nélkül, míg globálisan 10%-os az arány. Az AI terjedésével a munkavégzési folyamatok várhatóan átalakulnak, emiatt a magyar munkavállalók számára is fontos lenne az új ismeretek elsajátítása: 49%-uk teljesen nyitott a tanulásra, 43% viszont csak kényszer esetén képezné magát.
A magyar munkavállalók visszajelzései alapján a továbbképzéshez leginkább átgondolt vállalati programokra, információra és időre lenne szükségük – tízből négy munkavállaló jelölte meg ezeket a szempontokat. //
Kapcsolódó cikkeink
Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai:…
Tovább olvasom >Hitelkártya egy perc alatt – az AI új szintre emeli a bankolást
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia nem csupán…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >