Átlag alatti a magyaroknál a mesterséges intelligencia használata a munkában
A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban alkalmazzák a mesterséges intelligenciát (AI) munkahelyi és magáncélokra – tárta fel a Boston Consulting Group, a Stepstone Group, a The Network és a Profession.hu közös, 188 ország több mint 150 ezer munkavállalójának válaszait összegző kutatása.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A magyar válaszadók 10%-a heti, 14%-a havi rendszerességgel használ AI-alapú szoftvereket, miközben a globális átlag 18% és 21%. A megkérdezettek 42%-a itthon bár hallott ezekről a szolgáltatásokról, még sosem próbálta ki, tízből kettő pedig még csak hallomásból sem ismeri azokat.
Az AI-t Magyarországon leggyakrabban információkeresésre (47%), fordításra (46%) és készségfejlesztésre (42%) használják. A munkavégzés során adminisztratív feladatok (42%), kreatív folyamatok (30%) és szövegírás (30%) terén alkalmazzák.
A magyarok bizalmatlanabbak az AI-alapú adatokkal szemben: mindössze 1%-uk használja ezeket ellenőrzés nélkül, míg globálisan 10%-os az arány. Az AI terjedésével a munkavégzési folyamatok várhatóan átalakulnak, emiatt a magyar munkavállalók számára is fontos lenne az új ismeretek elsajátítása: 49%-uk teljesen nyitott a tanulásra, 43% viszont csak kényszer esetén képezné magát.
A magyar munkavállalók visszajelzései alapján a továbbképzéshez leginkább átgondolt vállalati programokra, információra és időre lenne szükségük – tízből négy munkavállaló jelölte meg ezeket a szempontokat. //
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >Nem feltétlenül a magas felvételi pontszámot igénylő egyetemi szakok vezetnek a legjobban fizetett pozíciókba
Idén kiemelkedően magas pontszámokkal lehetett bejutni a legnépszerűbb egyetemi szakokra,…
Tovább olvasom >AI és SEO: Forradalmi változás küszöbén állnak a kkv-k
A legfrissebb, 2025-ös Previsible AI Traffic Report szerint öt hónap…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >