Magazin: Átformálta az intim higiénia piacát a pandémia
Az intimhigiénia-piacon az otthon töltött idő emelkedésével a tamponhasználat háttérbe szorult, a hölgyek többnyire az egészségügyi betétek mellett tették le voksukat. A gyártók és forgalmazók 2021-ben is számos újdonsággal készülnek, innovációik a fenntarthatóság irányába mutatnak.
Szerző: Budai Klára
![Szabó Viktória - Johnson&Johnson](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/03/szab%C3%B3-vikt%C3%B3ria-johnso_opt-263x300.jpeg)
Szabó Viktória
brand activation manager
Johnson & Johnson
Szabó Viktória, a Johnson & Johnson Kft. brand activation managere arról tájékoztat, hogy a 2020-as év a menstruációs piacon is változásokat hozott. Meglátása szerint az otthonlét és a „pizsamaeffektus” az egészségügyi betéteknek kedvezett a tamponokkal szemben. Rámutat arra is, hogy bár megfigyelhető a hipermarketek erősödése, összességében továbbra is a drogériákban keresik jellemzően ezeket a termékeket a vásárlók.
– Mindkét márkánk piacvezető, az o.b. a tamponok piacán, a Carefree pedig a tisztasági betétek piacán – jelzi a Nielsen adataira hivatkozva Szabó Viktória. – Azt látjuk, hogy ha a hölgyek megtalálják a számukra megfelelő terméket, nem váltanak, legfeljebb a márkán belül próbálnak ki újdonságokat vagy többféle terméket – teszi hozzá a brand activation manager.
![Szabó Márton, Essity](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/04/Szabo-Marton-Essity_opt-e1619512062629-242x300.jpeg)
Szabó Márton
senior category manager
Essity Hungary
Szabó Márton, az Essity Hungary Kft. senior category managere arról ad hírt, hogy míg az egészségügyi betétek növekedni tudtak, addig a pandémia hatására a tisztasági betétek értékesítése csökkent, ami a közösségi élet és munkahelyen töltött idő csökkenésével is indokolható.
– A tampon szegmenst negatívan érintette a 2020-as év, de az Essity a Libresse márkával itt nincs jelen. Az inkontinencia termékek továbbra is két számjegyű növekedésben vannak, ennek legfőbb oka még mindig a penetrációban rejlő lehetőségek, illetve a folyamatosan öregedő társadalom és az ismertség növekedése. Szabó Mártontól azt is megtudjuk, hogy a Libresse és Tena termékek eredményességének köszönhetően a vállalat az elmúlt időszakban tovább növelte részesedését az intim higiénia kategóriában.
Követik a trendeket az innovációk
– Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy az o.b. ProComfort normal 16 db-os tampon termékünk – ahogy a Nielsen adataiból is látszik – a magyar nők kedvenc menstruációs terméke. Folyamatosan figyelemmel követjük a piaci trendeket, valamint a fogyasztói preferenciákat, és hamarosan ezekhez illeszkedő termékeket vezetünk be a piacra – vetíti előre Szabó Viktória.
A vállalat egy új irányú kommunikációt is kezd idén az o.b.-val, amely a tamponhasználattal kapcsolatos mítoszok eloszlatását célozza. Ugyanis tapasztalataik azt mutatják, hogy sok nő hall mindenféle információt akár családtagoktól, akár barátoktól, amelyek tudományos alapokkal általában nem rendelkeznek, így tisztázásra szorulnak.
![Hegedűs Eszter, Essity](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/04/Hegedus-Eszter-Essity_opt-273x300.jpeg)
Hegedűs Eszter
senior brand manager
Essity Hungary
Az Essity Hungary Kft. által forgalmazott tisztasági betétek között a Multistyle (többféle fehérneműhöz használható), és a nagy kiszerelésű termékek a legnépszerűbbek. Egészségügyi betét kategóriában is a nagyobb duo csomagok vezetik az eladási listákat, alkategóriákat tekintve pedig az éjszakai szegmens az, amely egyre keresettebb. Inkontinencia kategóriában mind a betétek, mind pedig a tisztasági betétek rendkívül népszerűek.
– Két új Libresse tisztasági betétet vezetünk be idén, Long és Extra long néven. Inkontinencia kategóriában az év elejétől kapható a Tena Lady Slim pant, amely kifejezetten hölgyek számára készült, nőies fazonú fehérnemű-pelenka. Továbbá egy új, a kategóriába belépőket célzó termékkel, valamint egy nagy kiszereléssel is bővül a Tena Lady portfóliónk idén. Meglátásom szerint a közeljövőben az egyik legnagyobb innovációs lehetőség a piacon a fenntartható és természetes alapanyagokból készülő termékek fejlesztése. Gondolok itt a többször használatos termékekre (pl. mosható fehérnemű), speciális megoldásokra (pl. kelyhek), vagy a meglévő termékek előállításában rejlő fenntarthatósági lehetőségekre. Ez utóbbiban úgy vélem, hogy a Libresse és a Tena Lady márkák élen járnak, hiszen gyárainkban kizárólag megújuló energiaforrást használunk a termékeink előállítása során – ismerteti Hegedűs Eszter, az Essity Hungary Kft. senior brand managere. //
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >