Átfogó sócsökkentő programot indított a SPAR
Az áruházlánc régóta elkötelezett az egészségtudatos életvitel mellett. Ennek újabb példája, hogy a saját termékeinek cukorcsökkentésével párhuzamosan mérsékeltebb sótartalmú húskészítményeket állít elő Regnum húsüzemében.
„A SPAR a vásárlók körében népszerű életmódprogramja, illetve a tudatos táplálkozás vagy az ételintoleranciával élők segítése mellett idén 50 tonnával csökkenti a saját márkás termékek cukortartalmát. Célul tűztük ki azt is, hogy 2019 végére a többletértéket hordozó saját márkáink esetében elérjük a teljes pálmaolajmentességet. Újabb lépésünk, hogy a lakosság legszélesebb körében fogyasztott saját márkás élelmiszereink sótartalmát – az ízélmény megtartása mellett – jelentősen mérsékeljük. A vásárlói kóstoltatások és íztesztek segítségével végzett kutatásaink eredményeit figyelembe véve már 2019-ben jelentősen csökkentett sótartalmú saját márkás húsáruk és húskészítmények kerülnek az üzleteinkbe, illetve kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a beszállítóink termékei is eleget tegyenek elvárásainknak” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A SPAR a visszafogottabb cukorfogyasztást ösztönző „Kevesebb cukor – több vitalitás!” elnevezésű programjával párhuzamosan indította el a csökkentett mennyiségű sót tartalmazó termékek előállítását, forgalmazását és népszerűsítését. Ez azokat az élelmiszerkategóriákat érinti, amelyeket a lakosság rendszeresen fogyaszt, és amelyek általában a napi sóbevitel nagy részét teszik ki: a kenyerek és pékáruk, valamint a felvágottak és a húskészítmények.
A SPAR idén 15 éves saját húsüzeme, a Regnum Húsüzem és Oktatóközpont különösen sokat tud tenni a konyhasó-felhasználás mérséklése érdekében: a tavaly előállított több mint 12 millió kilogramm saját márkás – S-Budget, SPAR, Regnum – felvágott és sonka, sómennyiségét több mint 10, egyes termékeknél több mint 20 százalékkal csökkentette. A Magyar Élelmiszerkönyv sótartalmára vonatkozó jelenleg hatályos előírásait túlteljesítve a Regnum Húsüzem húskészítményei már csaknem két éve kevesebb sót tartalmaznak, mint az előírásban rögzített, megengedett érték. A vállalat sócsökkentő programja keretében a főbb árucsoportoknál a késztermékek megengedett maximális sótartalma jelentősen kevesebb: a párizsik, felvágottak és virslik esetében ez terméktől függően 10-12%-kal, a hőkezelt, illetve bélbe töltött hőkezelt sonkák esetében pedig terméktől függően mintegy 20-22%-kal alacsonyabb sómennyiséget jelent.
A SPAR vizsgálja, hogy a húskészítményeken felül, az egyéb saját márkás termékkategóriáinál hol tudná a felhasznált só mennyiségét csökkenteni.
Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet adatai szerint a férfiak 22,3 gramm, a nők 15,8 gramm konyhasót fogyasztanak naponta az ajánlott 5 gramm helyett. A férfiak így több mint négyszer, a nők több mint háromszor nagyobb mennyiségű sót esznek a kelleténél. Ennek pedig jelentős az egészségügyi kockázata, mert a túlzott mértékű konyhasó-fogyasztás olyan betegségek kialakulásához vezethet, mint a magas vérnyomás, a szívinfarktus és agyvérzés. A sóról, mint az életünk nélkülözhetetlen kellékéről azonban nem kell lemondanunk, hanem a helyes arányokra és a minőségre kell csupán odafigyelnünk.
Kapcsolódó cikkeink
Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >GVH-intézkedés: Több mint száz kistermelő és új munkahelyek a SPAR-nál
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fellépése nyomán több mint száz hazai…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >