Átfogó sócsökkentő programot indított a SPAR
Az áruházlánc régóta elkötelezett az egészségtudatos életvitel mellett. Ennek újabb példája, hogy a saját termékeinek cukorcsökkentésével párhuzamosan mérsékeltebb sótartalmú húskészítményeket állít elő Regnum húsüzemében.
„A SPAR a vásárlók körében népszerű életmódprogramja, illetve a tudatos táplálkozás vagy az ételintoleranciával élők segítése mellett idén 50 tonnával csökkenti a saját márkás termékek cukortartalmát. Célul tűztük ki azt is, hogy 2019 végére a többletértéket hordozó saját márkáink esetében elérjük a teljes pálmaolajmentességet. Újabb lépésünk, hogy a lakosság legszélesebb körében fogyasztott saját márkás élelmiszereink sótartalmát – az ízélmény megtartása mellett – jelentősen mérsékeljük. A vásárlói kóstoltatások és íztesztek segítségével végzett kutatásaink eredményeit figyelembe véve már 2019-ben jelentősen csökkentett sótartalmú saját márkás húsáruk és húskészítmények kerülnek az üzleteinkbe, illetve kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a beszállítóink termékei is eleget tegyenek elvárásainknak” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A SPAR a visszafogottabb cukorfogyasztást ösztönző „Kevesebb cukor – több vitalitás!” elnevezésű programjával párhuzamosan indította el a csökkentett mennyiségű sót tartalmazó termékek előállítását, forgalmazását és népszerűsítését. Ez azokat az élelmiszerkategóriákat érinti, amelyeket a lakosság rendszeresen fogyaszt, és amelyek általában a napi sóbevitel nagy részét teszik ki: a kenyerek és pékáruk, valamint a felvágottak és a húskészítmények.
A SPAR idén 15 éves saját húsüzeme, a Regnum Húsüzem és Oktatóközpont különösen sokat tud tenni a konyhasó-felhasználás mérséklése érdekében: a tavaly előállított több mint 12 millió kilogramm saját márkás – S-Budget, SPAR, Regnum – felvágott és sonka, sómennyiségét több mint 10, egyes termékeknél több mint 20 százalékkal csökkentette. A Magyar Élelmiszerkönyv sótartalmára vonatkozó jelenleg hatályos előírásait túlteljesítve a Regnum Húsüzem húskészítményei már csaknem két éve kevesebb sót tartalmaznak, mint az előírásban rögzített, megengedett érték. A vállalat sócsökkentő programja keretében a főbb árucsoportoknál a késztermékek megengedett maximális sótartalma jelentősen kevesebb: a párizsik, felvágottak és virslik esetében ez terméktől függően 10-12%-kal, a hőkezelt, illetve bélbe töltött hőkezelt sonkák esetében pedig terméktől függően mintegy 20-22%-kal alacsonyabb sómennyiséget jelent.
A SPAR vizsgálja, hogy a húskészítményeken felül, az egyéb saját márkás termékkategóriáinál hol tudná a felhasznált só mennyiségét csökkenteni.
Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet adatai szerint a férfiak 22,3 gramm, a nők 15,8 gramm konyhasót fogyasztanak naponta az ajánlott 5 gramm helyett. A férfiak így több mint négyszer, a nők több mint háromszor nagyobb mennyiségű sót esznek a kelleténél. Ennek pedig jelentős az egészségügyi kockázata, mert a túlzott mértékű konyhasó-fogyasztás olyan betegségek kialakulásához vezethet, mint a magas vérnyomás, a szívinfarktus és agyvérzés. A sóról, mint az életünk nélkülözhetetlen kellékéről azonban nem kell lemondanunk, hanem a helyes arányokra és a minőségre kell csupán odafigyelnünk.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >