Átalakult a kereskedelem
Egyetlen iparág sem alakult át annyira tavaly, mint a kereskedelem – kezdi a F@stcompany (USA), a toplisták összeállítására specializálódott vállalat a világ 10 leginnovatívabb kereskedőjének bemutatását.
Első helyen a kategóriát teremtő, az on- és offline térbe egyszerre berobbanó, menő „szemrevalókat” kínáló Warby Parker áll. Az általuk inspirált, hatásukra más területeken hasonló koncepcióval próbálkozó start-upokat csak az adott üzlettípus, például a divatáru Warby Parkerjeként emlegetik.
Második helyen az utánozhatatlan és eddig sikerességben megközelíthetetlen Amazon áll. Prime lojalitásprogramjába milliók csatlakoztak, a nagy dobás 2013-ban mégis az AmazonFresh indítása volt, melyet a napicikk-kereskedelem elleni trójai falóként is emlegetnek. Az aznapi kiszállítással ugyanis rengeteg vásárlót halászott el versenytársaitól.
Harmadik a The Legaspi Company, mely haldokló bevásárlóközpontokat alakít át kulturális központokká, főként a latin negyedekben, vallási, gyülekezési, szociális, kulturális, szórakoztató lehetőségeket kínálva. A koncepciót a 30 százalékos forgalom- és látogatószám-növekedés igazolja.
A teljes lista: 1. Warby Parker, 2. Amazon, 3. The Legaspi Company, 4. J. Crew (ruházat), 5. Walmart (hipermarket), 6. Ebay (online), 7. Burberry (ruházat), 8. Zady (divatáru), 9. Farfetch (online), 10. Macy’s (szupermarket)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >