Átalakult a kereskedelem
Egyetlen iparág sem alakult át annyira tavaly, mint a kereskedelem – kezdi a F@stcompany (USA), a toplisták összeállítására specializálódott vállalat a világ 10 leginnovatívabb kereskedőjének bemutatását.
Első helyen a kategóriát teremtő, az on- és offline térbe egyszerre berobbanó, menő „szemrevalókat” kínáló Warby Parker áll. Az általuk inspirált, hatásukra más területeken hasonló koncepcióval próbálkozó start-upokat csak az adott üzlettípus, például a divatáru Warby Parkerjeként emlegetik.
Második helyen az utánozhatatlan és eddig sikerességben megközelíthetetlen Amazon áll. Prime lojalitásprogramjába milliók csatlakoztak, a nagy dobás 2013-ban mégis az AmazonFresh indítása volt, melyet a napicikk-kereskedelem elleni trójai falóként is emlegetnek. Az aznapi kiszállítással ugyanis rengeteg vásárlót halászott el versenytársaitól.
Harmadik a The Legaspi Company, mely haldokló bevásárlóközpontokat alakít át kulturális központokká, főként a latin negyedekben, vallási, gyülekezési, szociális, kulturális, szórakoztató lehetőségeket kínálva. A koncepciót a 30 százalékos forgalom- és látogatószám-növekedés igazolja.
A teljes lista: 1. Warby Parker, 2. Amazon, 3. The Legaspi Company, 4. J. Crew (ruházat), 5. Walmart (hipermarket), 6. Ebay (online), 7. Burberry (ruházat), 8. Zady (divatáru), 9. Farfetch (online), 10. Macy’s (szupermarket)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >