Átalakulnak a lakosság fogyasztási szokásai
A KSH legújabb jelentése szerint a magyarok bevételeik egyre kisebb százalékát fordítják élelmiszer vagy ruházati cikk vásárlásra, inkább telefonra és személygépkocsira költik a pénzüket.
Az elmúlt 15 évben 28 százalékról 22-re csökkent az
élelmiszerek súlya a magyar lakosság fogyasztásában – többek között ez derül ki
a Központi Statisztikai Hivatal adataiból. Vásárlásaink egyre kisebb részét
teszik ki a ruházati cikkek, illetve szeszes italra is a fogyasztásunk kisebb
részét fordítjuk, mint az évezred elején. Ez persze nem jelenti azt, hogy tételesen
kevesebbet fogyasztanánk ezekből a cikkekből, csupán az arányok tolódtak el a
távközlés, az autóval kapcsolatos költségek és a szolgáltatások irányába.
2000 óta csak néhány termék esetében állíthatjuk, hogy
valószínűleg a fogyasztása is csökkent. Kiment a divatból a gyapjú, és visszaszorult
a teherszállítás is. Megnövekedett viszont a távközlésre fordított összeg, és
bekerült a tipikus fogyasztási cikkek közé maga a telefon is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >