Átalakulnak a lakosság fogyasztási szokásai
A KSH legújabb jelentése szerint a magyarok bevételeik egyre kisebb százalékát fordítják élelmiszer vagy ruházati cikk vásárlásra, inkább telefonra és személygépkocsira költik a pénzüket.
Az elmúlt 15 évben 28 százalékról 22-re csökkent az
élelmiszerek súlya a magyar lakosság fogyasztásában – többek között ez derül ki
a Központi Statisztikai Hivatal adataiból. Vásárlásaink egyre kisebb részét
teszik ki a ruházati cikkek, illetve szeszes italra is a fogyasztásunk kisebb
részét fordítjuk, mint az évezred elején. Ez persze nem jelenti azt, hogy tételesen
kevesebbet fogyasztanánk ezekből a cikkekből, csupán az arányok tolódtak el a
távközlés, az autóval kapcsolatos költségek és a szolgáltatások irányába.
2000 óta csak néhány termék esetében állíthatjuk, hogy
valószínűleg a fogyasztása is csökkent. Kiment a divatból a gyapjú, és visszaszorult
a teherszállítás is. Megnövekedett viszont a távközlésre fordított összeg, és
bekerült a tipikus fogyasztási cikkek közé maga a telefon is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Átalakul az internetes szolgáltatási piac
Megváltozott az online szolgáltatások piaca, a vevők óvatosabban döntenek, egyre…
Tovább olvasom >Rekordot döntött a nagy-britanniai milliárdosok száma és vagyona
Újabb rekordra emelkedett a Nagy-Britanniában élő milliárdosok száma és vagyona,…
Tovább olvasom >Matolcsy: kétéves versenyképességi programot kell indítani
Kétéves versenyképességi programot javasol a jegybank az új kormánynak a…
Tovább olvasom >