Átalakul a mélyhűtött áruk piaca
Felemás kép bontakozik ki a mélyhűtött élelmiszerek hazai piacán. Egyes gyártók, illetve forgalmazók bizakodók, mondván: a dinamikusan fejlődő szektorban a határ a csillagos ég. Mások azonban visszavonulót fújnak.
Ilyen a Findus: a svéd cég itteni taggyűlése márciusban döntött úgy, hogy megszünteti a Findus Hungária Kft.-t, a kivonulást egy hete jelentették be. A 2002-ben létrehozott cég 200 milliós mínusszal zárta a múlt évet. A leállás indoka azonban az volt, hogy 2007 óta jócskán megnőttek a kinnlevőségei, majd a forint gyengülése is jelentős veszteséget okozott a cégnek.
A piaci trendeket figyelve azonban a fő probléma maga a termékkör lehetett: a válság után megváltozott vásárlási szokások ugyanis igen erősen hatottak erre a szegmensre is. Mennyiségben visszaesett a kényelmi termékek forgalma, nőtt ugyanakkor az alapanyagoké, ez a fogyasztás átrendeződésén túl a zöldség-gyümölcs termékek árának csökkenésével is magyarázható.
Az általános áresés elsősorban a kereskedelmi márkás termékek terjedését jelzi a mélyhűtött élelmiszerek piacán. Ezen áruk eladásából 36 százalékot tesznek ki a láncok élelmiszerei, így az állateledelek után itt a legnagyobb az arányuk, amely ráadásul egy év alatt öt százalékot növekedett.
A saját márkás termékek népszerűségének a növekedését látja a TESCO is, ahol a mélyhűtött áruk teljes választékán belül értékben és mennyiségben 25-35 százalékot tesz ki ezek aránya – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az OECD-ben 4,2 százalékra lassult az éves infláció márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagországaiban a fogyasztói…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >