Átalakítják a vidéki Svédországot a személyzet nélküli digitális szupermarketek
A svéd szupermarket startup, a Lifvs 19 személyzet nélküli üzlet nyitásába fogott tavaly év elején Svédország azon kis falvaiban és városaiban, ahol az elmúlt évtizedekben bezártak az élelmiszerboltok. Míg 1985-ben 8500 szupermarket működött az országban, addig 2010-re számuk 3500 alá csökkent.
A Lifvs 4-5 konténerüzlet működtetését bízná 1-1 emberre. A bármikor bárhol felállítható és igény szerint máshová szállítható konténer-szupermarket több mint 500 különböző terméket – főként alapvető élelmiszereket, így húst, salátát, de jégkrémet is – tart, belső tere pedig nagyban hasonlít bármely normál szupermarketéhez.
Egyelőre a koncepció annyira sikeresnek tűnik, hogy a Lifvsnek nem is igazán kell helyszín után kutakodnia, a települések maguk jelentkeznek, a helyi önkormányzatok pedig segítenek a célnak megfelelő telket találni.
Kapcsolódó cikkeink
Európában Elsőként Indít Drónos Ételkiszállítást a foodora
A foodora bejelentette, hogy Svédországban úttörő drónos ételkiszállításba kezd a…
Tovább olvasom >E-kamionokba ruház a Carlsberg Svédországban
Fenntartható szállítási megoldásba invesztál a Carlsberg Dél- és Nyugat-Svédországban az…
Tovább olvasom >Svédország legnagyobb napelemparkját építi az Axfood Hallstavikban
Az Axfood az Alight fotovoltaikus céggel együttműködve építi meg Svédország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >