Átalakítják a vidéki Svédországot a személyzet nélküli digitális szupermarketek
A svéd szupermarket startup, a Lifvs 19 személyzet nélküli üzlet nyitásába fogott tavaly év elején Svédország azon kis falvaiban és városaiban, ahol az elmúlt évtizedekben bezártak az élelmiszerboltok. Míg 1985-ben 8500 szupermarket működött az országban, addig 2010-re számuk 3500 alá csökkent.
A Lifvs 4-5 konténerüzlet működtetését bízná 1-1 emberre. A bármikor bárhol felállítható és igény szerint máshová szállítható konténer-szupermarket több mint 500 különböző terméket – főként alapvető élelmiszereket, így húst, salátát, de jégkrémet is – tart, belső tere pedig nagyban hasonlít bármely normál szupermarketéhez.
Egyelőre a koncepció annyira sikeresnek tűnik, hogy a Lifvsnek nem is igazán kell helyszín után kutakodnia, a települések maguk jelentkeznek, a helyi önkormányzatok pedig segítenek a célnak megfelelő telket találni.
Kapcsolódó cikkeink
Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >Willys – a svéd Kaufland
A svéd Willys szűk, ámde a rivális Lidl kínálatánál szélesebb…
Tovább olvasom >Észak-Európában terjeszkedik a Costco: új raktáráruházat nyit Malmö közelében
A nyilvánvaló trenddel megy szembe a Costco modellje, amikor egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >Auchan Placc újratöltve – friss kínálat és megfizethető árak az EFOTT-on!
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >