Átalakítják a vidéki Svédországot a személyzet nélküli digitális szupermarketek
A svéd szupermarket startup, a Lifvs 19 személyzet nélküli üzlet nyitásába fogott tavaly év elején Svédország azon kis falvaiban és városaiban, ahol az elmúlt évtizedekben bezártak az élelmiszerboltok. Míg 1985-ben 8500 szupermarket működött az országban, addig 2010-re számuk 3500 alá csökkent.
A Lifvs 4-5 konténerüzlet működtetését bízná 1-1 emberre. A bármikor bárhol felállítható és igény szerint máshová szállítható konténer-szupermarket több mint 500 különböző terméket – főként alapvető élelmiszereket, így húst, salátát, de jégkrémet is – tart, belső tere pedig nagyban hasonlít bármely normál szupermarketéhez.
Egyelőre a koncepció annyira sikeresnek tűnik, hogy a Lifvsnek nem is igazán kell helyszín után kutakodnia, a települések maguk jelentkeznek, a helyi önkormányzatok pedig segítenek a célnak megfelelő telket találni.
Kapcsolódó cikkeink
Willys – a svéd Kaufland
A svéd Willys szűk, ámde a rivális Lidl kínálatánál szélesebb…
Tovább olvasom >Észak-Európában terjeszkedik a Costco: új raktáráruházat nyit Malmö közelében
A nyilvánvaló trenddel megy szembe a Costco modellje, amikor egy…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >