Átalakítják a vidéki Svédországot a személyzet nélküli digitális szupermarketek
A svéd szupermarket startup, a Lifvs 19 személyzet nélküli üzlet nyitásába fogott tavaly év elején Svédország azon kis falvaiban és városaiban, ahol az elmúlt évtizedekben bezártak az élelmiszerboltok. Míg 1985-ben 8500 szupermarket működött az országban, addig 2010-re számuk 3500 alá csökkent.
A Lifvs 4-5 konténerüzlet működtetését bízná 1-1 emberre. A bármikor bárhol felállítható és igény szerint máshová szállítható konténer-szupermarket több mint 500 különböző terméket – főként alapvető élelmiszereket, így húst, salátát, de jégkrémet is – tart, belső tere pedig nagyban hasonlít bármely normál szupermarketéhez.
Egyelőre a koncepció annyira sikeresnek tűnik, hogy a Lifvsnek nem is igazán kell helyszín után kutakodnia, a települések maguk jelentkeznek, a helyi önkormányzatok pedig segítenek a célnak megfelelő telket találni.
Kapcsolódó cikkeink
Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >Fosszilismentessé vált az Absolut Vodka lepárlóüzeme
Az eredetileg kitűzött céldátumnál korábban kezdett az Absolut Vodka lepárlóüzeme…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági címkét vezet be az Amazon Belgiumban és Svédországban
Az Amazon Belgiumra és Svédországra is kiterjeszti „Climate Pledge Friendly”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >