Átalakítaná portfólióját a Kraft Heinz
A Kraft Heinz bejelentette, hogy termékportfóliójának átszervezése érdekében stratégiai átalakítást fontolgat. A vállalat május 20-i közleménye szerint a vállalat célja a részvényesi érték növelése, ugyanakkor konkrétumok egyelőre nem ismertek.
Carlos Abrams-Rivera vezérigazgató hangsúlyozta: a Kraft Heinz célja mindig is a jó minőségű, ízletes élelmiszerek előállítása volt, és ezzel összhangban áll az átalakítási szándék. A vállalat már 2021-ben megvált sajtüzletágának egy részétől, amelyet a Lactalis Group és az Emmi Roth USA vásárolt meg – számolt be a Food Business News. A Wall Street Journal pedig arról számolt be tavaly májusban, hogy a cég 3 és 5 milliárd dollár közötti összegért kívánja értékesíteni a húskészítményeket jelölő Oscar Mayer márkáját.
A mostani bejelentés hátterében a gyengélkedő pénzügyi eredmények állnak. A 2025-ös pénzügyi év első negyedévében a nettó nyereség 11%-kal 712 millió dollárra csökkent, míg az árbevétel 6,4%-kal esett vissza. Észak-Amerikában – a Kraft Heinz legnagyobb piacán – a visszaesés különösen erőteljes volt. A problémásként említett márkák között szerepelt a Lunchables, a Capri Sun, a Kraft Mac & Cheese és a Kraft majonéz.
A TD Cowen elemzője szerint a vállalat bizonyos márkák, például a húsipari és kávétermékek eladását fontolgatja. Az olyan márkák, mint az Oscar Mayer, a Gevalia (kávé), a Maxwell House (kávé), a Jell-O és a Lunchables az „egyensúlyi” kategóriába tartozik, vagyis jelentős forgalmat generálnak, de a saját márkáknak és az árupiaci ingadozásoknak kiszolgáltatottak – így akár eladási célpontok is lehetnek.
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >Dark store koncepciót tesztel a Walmart
A Walmart újabb lépést tesz e-kereskedelmi terjeszkedése érdekében: az amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >