Átalakítaná portfólióját a Kraft Heinz
A Kraft Heinz bejelentette, hogy termékportfóliójának átszervezése érdekében stratégiai átalakítást fontolgat. A vállalat május 20-i közleménye szerint a vállalat célja a részvényesi érték növelése, ugyanakkor konkrétumok egyelőre nem ismertek.
Carlos Abrams-Rivera vezérigazgató hangsúlyozta: a Kraft Heinz célja mindig is a jó minőségű, ízletes élelmiszerek előállítása volt, és ezzel összhangban áll az átalakítási szándék. A vállalat már 2021-ben megvált sajtüzletágának egy részétől, amelyet a Lactalis Group és az Emmi Roth USA vásárolt meg – számolt be a Food Business News. A Wall Street Journal pedig arról számolt be tavaly májusban, hogy a cég 3 és 5 milliárd dollár közötti összegért kívánja értékesíteni a húskészítményeket jelölő Oscar Mayer márkáját.
A mostani bejelentés hátterében a gyengélkedő pénzügyi eredmények állnak. A 2025-ös pénzügyi év első negyedévében a nettó nyereség 11%-kal 712 millió dollárra csökkent, míg az árbevétel 6,4%-kal esett vissza. Észak-Amerikában – a Kraft Heinz legnagyobb piacán – a visszaesés különösen erőteljes volt. A problémásként említett márkák között szerepelt a Lunchables, a Capri Sun, a Kraft Mac & Cheese és a Kraft majonéz.
A TD Cowen elemzője szerint a vállalat bizonyos márkák, például a húsipari és kávétermékek eladását fontolgatja. Az olyan márkák, mint az Oscar Mayer, a Gevalia (kávé), a Maxwell House (kávé), a Jell-O és a Lunchables az „egyensúlyi” kategóriába tartozik, vagyis jelentős forgalmat generálnak, de a saját márkáknak és az árupiaci ingadozásoknak kiszolgáltatottak – így akár eladási célpontok is lehetnek.
Kapcsolódó cikkeink
Új stratégiával élesztené fel a növényi tej iránti keresletet az USA-ban az Oatly
Új lendületet adna az Oatly a növényi alapú tejek piacának…
Tovább olvasom >Hot doggal erősít a Walmart – hat üzletében nyit gyorséttermet a Wienerschnitzel
Újabb lépést tesz a Walmart gyorséttermi kínálatának bővítésére: hat amerikai…
Tovább olvasom >Walmart megnyitotta eddigi legnagyobb vényfeldolgozó központját
Újabb lépést tett a Walmart gyógyszertári szolgáltatásainak fejlesztése terén: megnyitotta…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Erős számokat produkált áprilisban a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom áprilisban 5,0%-kal bővült éves szinten, ami meghaladja…
Tovább olvasom >Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >Egyre erősebb ellenszélben a magyar gazdaság
Hiába az élénkülő fogyasztás, a kedvezőtlen külső környezet miatt a…
Tovább olvasom >