Átalakítaná portfólióját a Kraft Heinz
A Kraft Heinz bejelentette, hogy termékportfóliójának átszervezése érdekében stratégiai átalakítást fontolgat. A vállalat május 20-i közleménye szerint a vállalat célja a részvényesi érték növelése, ugyanakkor konkrétumok egyelőre nem ismertek.
Carlos Abrams-Rivera vezérigazgató hangsúlyozta: a Kraft Heinz célja mindig is a jó minőségű, ízletes élelmiszerek előállítása volt, és ezzel összhangban áll az átalakítási szándék. A vállalat már 2021-ben megvált sajtüzletágának egy részétől, amelyet a Lactalis Group és az Emmi Roth USA vásárolt meg – számolt be a Food Business News. A Wall Street Journal pedig arról számolt be tavaly májusban, hogy a cég 3 és 5 milliárd dollár közötti összegért kívánja értékesíteni a húskészítményeket jelölő Oscar Mayer márkáját.
A mostani bejelentés hátterében a gyengélkedő pénzügyi eredmények állnak. A 2025-ös pénzügyi év első negyedévében a nettó nyereség 11%-kal 712 millió dollárra csökkent, míg az árbevétel 6,4%-kal esett vissza. Észak-Amerikában – a Kraft Heinz legnagyobb piacán – a visszaesés különösen erőteljes volt. A problémásként említett márkák között szerepelt a Lunchables, a Capri Sun, a Kraft Mac & Cheese és a Kraft majonéz.
A TD Cowen elemzője szerint a vállalat bizonyos márkák, például a húsipari és kávétermékek eladását fontolgatja. Az olyan márkák, mint az Oscar Mayer, a Gevalia (kávé), a Maxwell House (kávé), a Jell-O és a Lunchables az „egyensúlyi” kategóriába tartozik, vagyis jelentős forgalmat generálnak, de a saját márkáknak és az árupiaci ingadozásoknak kiszolgáltatottak – így akár eladási célpontok is lehetnek.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb amerikai Frito-Lay üzemben állította le a gyártást a PepsiCo
Öt évtized után leállította a gyártást dél-kaliforniai üzemében a PepsiCo:…
Tovább olvasom >Új stratégiával élesztené fel a növényi tej iránti keresletet az USA-ban az Oatly
Új lendületet adna az Oatly a növényi alapú tejek piacának…
Tovább olvasom >Hot doggal erősít a Walmart – hat üzletében nyit gyorséttermet a Wienerschnitzel
Újabb lépést tesz a Walmart gyorséttermi kínálatának bővítésére: hat amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >