Átadták „Az év legsikeresebb promóciója 2019” díjakat
Az idei eredmények, amelyeket az alábbiakban pályázatonként és kategóriahelyezésenként részletezünk is:
Élelmiszer kategória
Aranyérem: Magyar Termék Nonprofit Kft. – Tricky Communications Kft.: Spájzolj és nyerj!
Ezüstérem: Nestlé Hungária Kft.: UNO nyereményjáték
Bronzérem: Pick Szeged Zrt.: Tradíció, Minőség, Bizalom. Már 150 éve.
Bronzérem: Lindt&Sprüngli (CEE) s.r.o. Magyarországi Fióktelepe: Lindt Excellence Milk termékcsalád bevezetés
Ital kategória
Aranyérem: Coca-Cola HBC Magyarország Kft. – Rewart Kft.: Nyerj fesztivál élményeket!
Aranyérem: Rewart Kft.: Coca-Cola-Star Wars chatbot – Átható erő, zéró cukor!
Ezüstérem: Coca-Cola HBC Magyarország Kft.: Mango Loco országos promóció Modern Trade csatornában
Bronzérem: Coca-Cola HBC Magyarország Kft.: Kinley fogyasztói promóció
Non-FMCG kategória
Aranyérem: SuperShop Kft. – Spice Communications Kft.: Nyerjen azonnal!
Ezüstérem: Relation Kft.: BaByliss ST495E Steam Pure micro gőzölős hajvasaló – év végi kampány
Kereskedelmi kategória
Aranyérem: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.: SPAR Grillparty Neked
Ezüstérem: Auchan Magyarország Kft.: Kulcs az új lakásodhoz! Nyereményjáték
Ezüstérem: Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.: 15 éves születésnapi promóció
Bronzérem: Allison Advertising Kft. – Rossmann Magyarország Kft.: Rossmann Wellness
Bronzérem: Auchan Magyarország Kft.: Gyűjts digitális matricákat, és vásárolj prémium francia borokat kedvezménnyel!
Online kategória
Aranyérem: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. – Media Dynamics Kft. – Bemind Kft.: Élménykommandó
Ezüstérem: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. – Media Dynamics Kft. – Bemind Kft.: SPAR Anyák napja
B2B kategória
Aranyérem: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. – Super 11 Creative Zrt.: Hungaricool by SPAR
Különdíjasok
Trade magazin különdíj: Rewart Kft.: Dr. Oetker Ristorante – Nyerő Pizza Pillanatok
POPAI különdíj: Pick Szeged Zrt.: Tradíció, Minőség, Bizalom. Már 150 éve.
Trade Marketing Klub különdíj: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.: SPAR Uzsidoboz Program
ITAL kategória, ARANYÉREM: Coca-Cola HBC Magyarország Kft. és a Rewart Kft.
Nyerj fesztiválélményeket!
A márkától már megszokott nyári nyereményjáték a fiatal célcsoport megszólítására épült a kis kiszerelésű termékek bevonásával és népszerűsítésével, valamint márkaépítéssel. A fesztiválbelépő mint ajándék már többször bizonyított a promócióik során, hiszen a tinik és fiatal felnőtt fogyasztók számára igazán aspiratív nyereménynek számít, számukra valódi értéket képvisel és megmozgatja őket. A 12 héten át zajló napi nyereményjátékba bármely kis kiszerelésű Coca-Cola íz megvásárlásával és a kupakban található kód feltöltésével pályázhattak az értékes fesztiváljegyekért, valamint a 4 fő részére szóló VIP Sziget élményért, mely VIP-bérletet, transzfert, költőpénzt és egy VIP-szállást foglalt magába. A játék sikerességének záloga abban is rejlett, lehetőséget biztosított arra, hogy a napi 10 nyertes magával vihette egy barátját az általa választott fesztiválra, ezáltal meghagyva a választás lehetőségét. A célcsoport számára vonzónak bizonyult a befektetett energia-jutalom arány, hiszen elérhető áron, vonzó nyereményekre tehettek szert.
Az eddigi legjobb nyári promóciójuk rekord mennyiségű kódfeltöltéssel zárult.
ITAL kategória, ARANYÉREM: Rewart Kft.
Star Wars chatbot – Átható erő, zéró cukor!
A Coca Cola nem feledkezett meg a Star Wars-rajongókról sem! A messzi-messzi galaxis legújabb moziváltozata által inspirált promóció keretében a márka Facebook Messenger felületén egy chatbot segítségével, a kis kiszerelésű zéró termékek nyitófülében/kupakjában található kódot feltöltve indulhattak harcba a játékosok az értékes relikviákért és a két fő részérére szóló Star Wars: Sky Walker kora ihlette hollywoodi utazásért. A nyereményjáték sikeresen szólított meg egyidejűleg több generációt. A messengeres chatbot mechanizmusa a többség számára egyszerűbb, gyorsabb megoldást jelentett a játékban való részvételhez, hiszen nem kellett regisztrálniuk az oldalon, ezáltal sokkal rövidebb volt a userjourney, a kétirányú kommunikáció személyesebbé tette a játékot. Így képes volt megszólítani azon fogyasztókat is, akik a regisztrálós módszert kevésbé preferálják.
A kifejezetten ezen promócióra létrehozott microsite-on és chatbotba vezető hirdetéseken keresztül hatékonyan elérték a célcsoportot. A Facebook Messenger mint platform az egyik legnépszerűbb a hazai fiatal felnőttek körében, így jó választásnak bizonyult a promóció lebonyolítására: a látogatók 92,57%-a volt új, folyamatosan fenntartotta az újonnan érkezők érdeklődését, és mindig új játékosokat vonzott be.
ITAL kategória, EZÜSTÉREM: Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
Mango Loco országos promóció Modern Trade csatornában
A Mango Loco országos termékbevezető kampány keretében a Coca-Cola HBC Magyarország egy új íz bevezetésével kívánta növelni a dinamikusan fejlődő ízesített energiaital kategóriát és Monster portfólióját. A könnyed, színes, vidám hangulatú, új mangó ízű energiaital bemutatkozása a csomagoláshoz és márka által közvetített egyéniséghez illeszkedve feltűnő, figyelemfelkeltő kihelyezéssekkel valósult meg a Modern Trade csatornában, Halloweenkor és szilveszterkor több megjelenéssel és akciós árral kiegészülve. Az élményalapú raklap-dekoráció olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy a POPAI AWARDS-on „Nem tartós installáció” kategóriában aranyéremmel jutalmazták.
ITAL kategória, BRONZÉREM: Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
Kinley fogyasztói promóció
A 2019-es nyári időszakban megvalósult márkaépítő aktivitás az első fogyasztói promóció volt a Kinley életében, mely annak prémiumizációját tűzte ki célul. A márka imidzséhez tökéletesen illeszkedő, egységes tematikájú, stílusos és elegáns nyereményakció napi, heti nyereményekkel és vonzó fődíjjal hívta fel magára a figyelmet. A napi pohárkészlet, valamint a személyre szabott divattanácsadás és vásárlás mellett exkluzív fődíjjal: londoni hétvégével és bangkoki utazással ajándékozta meg a játék nyerteseit. A promóciót tv-reklámmal, digitális, social media hirdetésekkel és instore aktivitással erősítették.
ÉLELMISZER kategória, ARANYÉREM: Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Tricky Communications Kft.
Magyar Termék – Spájzolj és nyerj!
A Magyar Termék „Spájzolj és nyerj!” nyereményjátéka egy olyan termékvásárláson alapuló promóciós aktivitás volt, melynek legfőbb célja az eladásösztönzés mellett a Magyar Termékek bemutatása, népszerűsítése. A közösségi nyereményjáték egyedülálló előnye, hogy olyan lehetőséget kínál, amelyben nagyon kedvező marketing-hozzájárulással lehet részt venni, hiszen a promóciós költségek egységesen oszlanak szét a résztvevők között, és így olyan márkák is részt tudnak venni szervezőként a nyereményjátékban, akiknek egyedül nem lenne megfelelő költségkerete.
Az aktivitást egy olyan központi ötlet köré építették, amely nemcsak egyedi koncepciót adott a kampánynak, de segítette a mechanizmust, és remekül illeszkedett a Magyar Termék Nonprofit Kft. arculatához. Így született meg a „spájz” ötlete, hiszen a spájz a magyar háztartás szimbóluma. Ide halmozzuk fel mindazt, amit szeretünk, és amit jónak tartunk. Ide „spájzoljuk el” a legjobb élelmiszereket és alapanyagokat, hogy mindig kéznél legyenek, legyen szó egy családi ebédről, egy baráti összejövetelről vagy egy meghitt vacsoráról. A nyereményjátékot 2 etapban is megrendezték: az elsőt 2019 tavaszán 4 résztvevő márkával, csaknem 100 db termékkel, 2019 őszén pedig folytatták 15 márkával, csaknem 400 termékkel. A fogyasztók egy virtuális spájzot tölthettek fel a promócióban részt vevő védjegyes termékekkel. A weboldalon a kód feltöltése után a játékosnak meg kellett adnia, hogy milyen márkákat vásárolt és azon belül milyen termékeket. A játékban ennek megfelelően töltődtek fel a felhasználó spájzának polcai egy-egy márka termékkollázsaival. Akár már egy termék megvásárlásával esélyük nyílt a játékosoknak megnyerni a napi és heti nyeremények egyikét.
Naponta kisorsolásra került a résztvevő cégek termékeiből összeállított Magyar Termék védjegy ajándékcsomag. Azok a fogyasztók, akik a spájzukban tavasszal legalább 4, ősszel pedig 5 polcot feltöltöttek – azaz 4 vagy 5 különféle márkától vásároltak legalább 1-1 terméket –, részt vettek a fődíjak sorsolásán is, amely mindkét promócióban 1-1 millió Ft volt. A látványos spájzdesign mellett a virtuális térbe való feltöltés lehetősége játékosságot kölcsönzött a sikeres promóciónak.
ÉLELMISZER kategória, EZÜSTÉREM: Nestlé Hungária Kft.
UNO nyereményjáték
A 2020. február 15. és április 15. között zajló promóció keretein belül a játékosoknak lehetőségük volt megnyerni az 500 db, népszerű UNO Extreme! kártyajáték egyikét, a napi nyereményeken túl az összes pályázónak alkalma nyílt indulni a 4 fős londoni családi nyaralásért, a végső nyertest pedig külön sorsolás során választották ki.
A nyereményjáték sikerének kulcsa a figyelemfelkeltő promóciós csomagoláson túl az egyszerű, könnyen érthető mechanizmus, mely előre kisorsolt
nyerő időpontokon alapult. A játékosoknak egy weboldalra kellett feltölteni a Nestlé 225–450 g kiszerelésű gabonapelyhek csomagolásának belsejében található egyedi kódot, és azonnal megtudhatták, hogy nyertek-e. A promóció TV- és online támogatást is kapott, emellett a hipermarketekben és a hazai láncok áruházaiban polcdekorral, illetve dedikált displayekkel is találkozhattak a fogyasztók.
ÉLELMISZER kategória, Bronzérmes és POPAI különdíj: Pick Szeged Zrt.
PICK – Tradíció, Minőség és Bizalom. Már 150 éve.
Januárban lezárult a közel három hónapon át tartó, 2019-ben 150 éves születésnapját ünneplő PICK márka jubileumi nyereményjátéka, melynek során rengeteg értékes nyeremény lelt gazdára, fődíja pedig egy gyönyörű, tűzpiros, magas felszereltségű Toyota Corolla Touring Sports személyautó volt.
A promóció koncepcióját úgy alkották meg, hogy a nyeremények száma reflektált a születésnap számával: 150 db KitchenAid konyhai gép, valamint exkluzív, különleges elemként 150 db sorszámozott hagyományőrző PICK Téliszalámi került kisorsolásra. A játékban való részvétel feltétele bármilyen előrecsomagolt és/vagy csemegepultos PICK termék legalább 300 Ft értékben történő megvásárlása volt, az azt igazoló blokkal a vásárló regisztrálhatott a játék oldalán.
A kampány népszerűsítésére szervezett POS-kampányok és kóstoltatások is segítették a promóció sikerét.
ÉLELMISZER kategória, Bronzérmes: Lindt&Sprüngli (CEE) s.r.o. Magyarországi Fióktelepe
Lindt Excellence Milk termékcsalád bevezetés
A 2019-es évhez kapcsolódik a magas minőségű svájci Lindt csokoládé legújabb, magas kakaótartalmú tejcsokoládé termékcsaládjának, az Excellence Milknek a piaci bevezetése. A 120 napon át tartó kóstoltató kampány keretében hostessek bevonásával és szórólapok segítségével edukálták a fogyasztókat, lehetővé téve számukra a három különböző kakaótartalmú, ezáltal eltérő intenzitású tejcsokoládé megkóstolását, így növelve a termékpenetrációt. A termékbevezetéshez kapcsolódó fogyasztásösztönző aktivitás vonzó árakciókkal és látványos másodlagos kihelyezéssekkel is kiegészült.
ÉLELMISZER kategória, TRADE MAGAZIN KÜLÖNDÍJ: Rewart Kft.
Nyerő Pizza Pillanatok
A 2019. október–december közötti időszakban megvalósult Dr. Oetker Ristorante termékekhez kapcsolódó promóció céljai közt szerepelt, hogy a fiatalos célközönség mindennapjaiba egy-egy színes-szagos pillanatot csempésszenek. A nyereményjáték keretében a játékosok könnyedén, egyszerűen tölthették fel kódjaikat úgy, hogy előtte teljes mértékben tájékozódhattak a játékról a vásárlás helyszínén és a weboldalon egyaránt. A nyereménypiramist úgy állították össze, hogy a célcsoport számára a lehető legrelevánsabb és értékesebb nyeremények legyenek, ezzel buzdítva őket az aktivitásra. A promóciós weboldalt UX/UI szempontból optimalizálva úgy hozták létre, hogy a lehető legalacsonyabb legyen a lemorzsolódók száma, a promóció penetrációja kimagasló volt az egész kampány ideje alatt. Figyeltek továbbá arra is, hogy a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben jusson el a játékos a kódfeltöltésig. A játékosnak a termék dobozában található kódot a ristorantejatek.hu oldalra feltöltve volt lehetősége részt venni a nyereményjátékban. A játékos kedvű felhasználókat vonzó, a termékhez szorosan kapcsolódó pizzatányérokat, kávéfőzőket rejtő nyereményekkel jutalmazták, valamint egy Fiat 500-as fődíjjal, a SPAR-üzletekben pedig Nápolyba szóló 4 fős körutazással. A kampány ideje alatt a promóciót változatos kommunikációs eszközökkel támogatták: instore plakátokkal, országos autós kihelyezésekkel, hagyományos ATL- és BTL-, valamint online és social media megjelenésekkel.
B2B kategória, Aranyérmes: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Super 11 Creative Zrt.
Hungaricool by SPAR innovációs termékverseny
A versenyre olyan innovatív, hazai élelmiszergyártó cégek nevezéseit várták, amelyek már rendelkeztek legalább termékprototípussal, de országosan még kevésbé ismertek, nagy áruházláncokban még nem volt elérhető a termékük a vásárlók számára. A megmérettetésre 2019. június 27. és augusztus 23. között lehetett jelentkezni a www.hungaricool.hu weboldalon, egy online jelentkezési lap kitöltésével és termékfotók feltöltésével. A gyors előszűrés után a cégektől termékmintát kértek be, ezt követően egy szakmai előzsűri tesztelte, kóstolta végig a termékeket és értékelte azokat. A döntési szempontrendszerben nagy jelentőséggel bírt, hogy az adott termék mennyire érdekes, különleges és egészséges, előállítása során új technológiai eljárásokat alkalmaznak-e, összetevőiben egyedi megoldásokat tartalmaz-e. Számított a csomagolás környezettudatossága és felhasználóbarát volta is. A legmagasabb pontszámot kapott 20 termék a döntőbe került, mely 2019. szeptember 26–29. között az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás) keretein belül került megrendezésre. A döntő nyilvános részén prezentálták a versenyző csapatok terméküket a zsűrinek – az érdeklődő nagyközönség és a sajtó képviselőinek jelenlétében. A 3-3 perces prezentációk után a zsűri tagjainak 5-5 perc állt rendelkezésére a kérdésekre, válaszokra. Az 5 fős zsűri a SPAR és az AMC (Agrármarketing Centrum) vezetőiből állt. A prezentációkat követően a zsűri értékelése alapján hirdették ki a nyertes termékeket, amelyek 2020. március végétől már kaphatóak az INTERSPAR-áruházakban és a SPAR Online shopban. A polcokra kerülést megelőző kb. 6 hónapban a nyertesek egy mentorprogramban vettek részt, melynek célja az volt, hogy a boltokba kerülés időpontjáig a cégek minden szempontból (pl. minőségbiztosítás, jog, pénzügy, logisztika, csomagolás, marketing) felkészültek legyenek az együttműködésre és a piacra kerülésre. A SPAR a nyertes termékeket meghatározott ideig kiemelt kihelyezéssel kínálja a vásárlóinak, és a termékbevezetésre is kiemelt figyelmet fordít, külön kampányban mutatja be az ötletgazdag újdonságokat a fogyasztók számára. A fogyasztói visszajelzések azt mutatják, hogy a promóció sikere abban is rejlik, hogy a hazai termelők felkarolására, a lokalitásra, a hazai termékekhez való erős érzelmi kapcsolódásra is épít.
KERESKEDELMI kategória, Aranyérmes: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
SPAR Grillparty Neked
2019. április végén a SPAR átfogó reklámkampánnyal indította el a grillszezont. 4 hónapon keresztül hirdette szezonális grilltermékeit – étel és nem étel kategóriában egyaránt. Ennek érdekében felülvizsgálták és bővítették a szezonális grilltermékeket, valamint bevezetésre került a magyarországi SPAR új saját márkás termékcsaládja a SPAR BBQ is. A reklámkampány szlogenje a Grillezz Te is profin! felszólítás volt, amihez a kampány arca, a nagyközönség számára is ismert és hiteles, mindig pozitív kisugárzású Wossala Rozina adott segítséget. A kampány alatt a boltokban folyamatosan elérhető volt Rozina receptfüzete hasznos tippekkel. Mindegyik recepthez külön videó is készült, amelyben Wossala Rozina testvérével közösen a grillételek elkészítése mellett a grilleszközök használatát is bemutatta. A videók a SPAR Magyarország YouTube csatornáján és a kampány weboldalán voltak elérhetőek. A fogyasztók Rozinával személyesen is találkozhattak az Ultrabalaton rendezvény SPAR Grillparty standjánál, vagy a nyár folyamán 5 INTERSPAR-áruháznál megrendezett Grill roadshow helyszínein. A promócióhoz nyereményjáték is kapcsolódott, mely legalább 5000 Ft értékű vásárlás esetén értékes, grillezéshez kapcsolódó nyereményekkel, ajándékkártyákkal, Wossala Rozina éttermébe, a Bestiába szóló voucherekkel örvendeztette meg a játékosokat.
KERESKEDELMI kategória, Ezüstérmes: Auchan Magyarország Kft.
„Kulcs az új lakásodhoz!” nyereményjáték
Az Auchan a hűségkártyával rendelkező vásárlói számára nyereményjátékot hirdetett 20. születésnapja alkalmából. A rendhagyó nyereményjáték nagy értékű fődíját, egy budapesti, új építésű, 54 nm-es, több mint 30 millió forint értékű okosotthon jelentette a Metrodom közreműködésével. A nyereményjátékban való részvétel feltételét képezte, hogy a promóció időtartama alatt minimum 6 hónapban havonta legalább 30 000 Ft értékben valósuljanak meg vásárlások az Auchan-áruházakban, töltőállomásokon vagy az Auchan Online Áruházban, illetve a játékban részt venni kívánó vásárló rendelkezzen hűségkártyával. A vonzó, nagyértékű főnyeremény és a hűségprogramra épülő promóciós mechamizmus lehetőséget teremtett arra, hogy sikeresen involválja és motiválja a vásárlót a játék teljes időtartama alatt.
KERESKEDELMI kategória, Ezüstérmes: Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.
Lidl 15 éves születésnapi promóció
A Lidl Magyarország 2004-ben nyitotta meg első 12 üzletét és logisztikai központját. A vállalat a jubileumi, 15 éves évfordulónak a megünneplésére egy négy héten át tartó promóciót szervezett erős ATL-támogatással, melynek keretében vásárlóik minden egyes vásárlás után sorsjegyet kaptak, vásárlási értékhatártól függetlenül. Az extra izgalmat is magában hordozó sorsjeggyel megnyerhették többek között a 400 000 azonnali nyeremény egyikét, amely a fogyasztói visszajelzések alapján kifejezetten motiválóan hatott. Amennyiben helyben nem mosolygott rájuk a szerencse, úgy a vásárlók a sorsjegyen található kódot és sorszámot beregisztrálhatták a promóció weboldalán, vagy elküldhették SMS-ben.
Az áruházlánc a beküldők között sorsolta ki a napi és a heti nyerteseket, valamint a fődíj nyertesét. A játékosok között naponta 100 000 forinttal feltöltött, hetente pedig 1 évnyi bevásárlást fedező, 1,2 millió forint értékű Lidl-kártya talált gazdára. A promóció fődíjaként egy 15 évre szóló, 18 millió forint értékű Lidl-bevásárlást sorsoltak ki.
KERESKEDELMI kategória, Bronzérmes: Allison Advertising Kft. és a Rossmann Magyarország Kft.
Rossmann Wellness kampány
2019. október 07. – 2019. december 31. között a Rossmann márkához tökéletesen illeszkedő promóció valósult meg, olyan kedvelt és hiteles reklámarcok közreműködésével, mint Viszkok Fruzsi, Stahl Judit és Lilu. A törölközőcsomagok és wellness tematikájú könyvek elengedhetetlen kiegészítői egy igazi wellness élménynek, ezért a kampány ideje alatt a fogyasztók kedvezményes áron vásárolhattak ROSSMANN Wellness adta egyedi termékeket a Rossmann-üzletekben vagy Online Drogériában. A vásárlásokból kapott blokkon található AP-kódot feltöltve hetente egy kétszemélyes bükfürdői wellness üdülést is nyerhettek, vagy övék lehetett fődíjuk is, egy Fiat 500-as személyautó.
KERESKEDELMI kategória, Bronzérmes: Auchan Magyarország Kft.
Auchan – Gyűjts digitális matricákat, és vásárolj prémium francia borokat kedvezménnyel!
Az Auchan a hűségkártyával rendelkező vásárlói számára promóciót hirdetett meg a tradicionális őszi Auchan borvásár alatt egy saját fejlesztésű innovatív eszköz, a digitális matricák segítségével.
A promóció időszaka alatt minden bor és pezsgő vásárlására költött 500 Ft-onként 1 digitális matricát kaptak a hűségkártyás vásárlók a digitális matricagyűjtő albumba, melyet a bizalomkartya.auchan.hu oldalon követhettek. Bejelentkezést követően a Digitális matricáim fül alatt a vásárlók kiválaszthatták, hogy összegyűjtött matricáikat melyik, az Auchan általános választékában nem elérhető, prémium minőségű francia borokra kívánták érvényesíteni. Lehetőségük nyílt olyan kiváló minőségű borok közül válogatni, mint a Hubert Bouzereau Meursault Les Tillets Grand Vin De Bourgogne vagy Gérard Bertrand Rozébora. A digitális matricagyűjtés előnye, hogy kiküszöböli a hagyományos verzió hátrányait: nem veszik el, egyszerű és környezettudatos megoldás egyben.
KERESKEDELMI kategória, TMK Különdíj: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a PLANB Magyarország Kft.
SPAR Uzsidoboz Program
2019-ben a SPAR Magyarország termékei között is nagy hangsúllyal jelentek meg a só- és cukorcsökkentett termékek. A kampányhoz népegészségügyi honlap is készült, amelyen a szakértői cikkek mellett találták meg az érdeklődők a termékleírásokat is. Az oldal tartalmainak hitelességét az OGYÉI és a NÉBIH biztosította. A kampány során versenyt hirdettek az Instagram közösségi felületén. Egyrészt egy meglévő listából kellett kiválasztani a megfelelő terméket, és a nyerési esély növeléséhez szükség volt annak kreatív, egészséges felhasználására és posztolására. Ezzel mások is értesültek a termékpromócióról, és egyfajta kreatív gasztronómiai verseny alakult ki a résztvevők között. Emellett a kampányban népszerű influenszerek saját közösségimédia-csatornáikon buzdítottak a részvételre azzal, hogy maguk is elkészítették a pályázathoz szükséges uzsonnákat (de természetesen nem indultak a versenyen). A kampányt egy több száz fős versennyel zárták le, ahol az Instagram aktivitás 12 legjobb versenyzője mérte össze a tudását közönség előtt. A négyfős szakértői zsűri (Ördög Nóra műsorvezető, Nagy Benedek Youtuber, Végh Tamás séf és Turcsák Katalin SPAR-dietetikus) értékelte a helyszínen a megadott feladatok mentén elkészült uzsonnákat, valamint hirdette ki a megmérettetés eredményét. A három nyertes versenyző több százezer forint értékű konyhai berendezést, SPAR-utalványt, konyhai kisgépeket és eszközöket vihetett haza. Az egészségtudatos táplálkozásra épülő sikeres kampány a fogyasztók megítélése alapján egy valódi, jó ügyre épül, mely a társadalom számára fontos erővel bír.
ONLINE/DIGITÁLIS kategória, ARANYÉREM: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Media Dynamics Kft. és a Bemind Kft.
SPAR Élménykommandó
„Érezd jól magad, töltsd aktívan a szabadidődet olyan dolgokkal, amik örömet okoznak”
A kampány célja volt a SPAR Magyarország célközönségének fiatalokkal történő bővítése és a bevonódásuk segítése. A fiatalabb generáció a kutatások szerint már nem tárgyakat szeretne birtokolni, hanem élményeket gyűjt, ingereket keres. Kiléptetve őket a komfortzónájukból ezt adta nekik a kampány, egyfajta élménygyűjtő aktivitást szerveztek számukra.
A SPAR élménykommandó Iszak Eszti vezetésével hirdetett tagfelvételt. A jelentkezőknek egy rövid videóban vagy kommentben kellett indoklást írniuk, mi szerepel a 2019-es bakancslistájukon, miért az adott élményre neveztek.
KATEGÓRIÁK
• Adrenalin • Száguldás • Páros Élmény / Lánykérés • Gasztro
A résztvevők adrenalinszintjét tandemugrás, búvár- és siklóernyős tanfolyam emelte, száguldottak quaddal, Porscheval és Dodge Challengerrel a Hungaroringen, hegyi kerékpárral a Bakonyban. Örömteli eseményként két lánykérés is történt, egy vízen, egy pedig moziban, valamint tortát díszíteni, kávét készíteni és bort kínálni is megtanulhattak a nyertesek. A kívánságok teljesítése különleges élménnyel gazdagította a résztvevőket, a nyereménytől függően egyalkalmas vagy felkészítő kurzussal egybekötött megvalósítás történt. A nyeremény átéléséről, a tanultakról látványos videók készültek, Iszak Eszti részt vett a megvalósítás folyamatában, a videósorozat elérhető a SPAR Magyarország Youtube csatornáján, érdemes feliratkozni.
ONLINE/DIGITÁLIS kategória, EZÜSTÉREM: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Media Dynamics Kft. és a Bemind Kft.
SPAR Anyák napja
A SPAR Magyarország tapasztalatai szerint a közösségimédia-felhasználás olyannyira megváltozott, hogy a nyereményjátékok esetében a felhasználók tárgyak felhalmozása helyett jobban motiváltak a személyre szóló, élményszerű ajándékok megszerzésében, ahol a márkától egy olyan lehetőséget kapnak, amely valódi értéket képvisel. Céljuk az volt, hogy olyan üzenettel célozzák meg az anyákat és gyermekeiket, amivel könnyen azonosulni tudnak, ki tudják fejezni szeretetüket, megbecsülésüket a családjuk iránt. A 2019-ben megvalósult SPAR Anyák napja tavaszi kampányban arra kérték a felhasználókat, hogy egy erre a célra létrehozott Facebook-eseménybe töltsenek fel egy fotót vagy videót, valamint egy kedves emléket, történetet édesanyjukról. A beküldők között 5 db Anya-Gyermek fotózást sorsoltak ki Pintácsi Viki fotóstúdiójába. A kampány képanyagának megalkotásakor arra törekedtek, hogy korszerű, letisztult képek szülessenek. A közösségi médiában minden platformon aktívan kommunikáltak, kiemelt szerepet pedig a Facebook és az Instagram csatorna kapott. A klasszikus posztokon túl az Instagram Storyban is jelentkezésre buzdítottak, a SPAR influenszere, Ördög Nóra a saját oldalán szintén beszámolt a kampányról. A felhasználók bevonása a kampány több pontján megtörtént, a jelentkezésnél UGC-tartalmak születtek a feltöltött történetekből, fotókból és videókból a kampány dedikált Facebook-eseményében. A beküldött képekből és megható mondatokból videó készült, amely a SPAR Facebook- és Youtube-felületén elérhető.
NON FMCG kategória, ARANYÉREM: SuperShop Kft. és Spice Communication Kft.
SuperShop Nyerjen azonnal! promóció
Aki 2019 januárjában bármelyik SuperShop partnernél legalább 3000 Ft értékben vásárolt, egy rejtett kóddal ellátott lekaparható sorsjegyet kapott. A promóciós weboldalra történt kódfeltöltést követően a vásárló rögtön értesülhetett arról, hogy nyert-e, és pontnyereménye is azonnal megjelent hűségkártyáján. A promóció végén az összes regisztráló közt egy 1 millió SuperShop-pontos főnyeremény talált gazdára, így összesen 10 milliónyi pontot osztottak szét. Az azonnali nyerési lehetőség, 181 000 db különböző nyeremény, óriási vonzerőt jelentett a vásárlók számára a promócióban való részvételhez.
A szokásos médiamix mellett a pénztárosok is promotáló munkát végeztek, és folyamatosan tájékoztatták a résztvevőket a nyereményjátékról. A 2018. évi GDPR-szabályozás azt jelentette, hogy a vállalkozások adatbázisaiban szereplő ügyfelek jelentős része többé már nem volt megkereshető marketingüzenetekkel. Ezután a SuperShopnak szüksége volt arra, hogy a lecsökkent, de korábban még több százezres adatbázisát újra visszatöltse, hiszen a program legnagyobb értékét a partnerek számára a kártyabirtokosi adatbázis jelenti. Ezért a kampány során az adatbázis-visszaépítés lett a fő prioritás. A SuperShop-kártyabirtokosok egy része online felületeken nehezen érhető és digitálisan is kihívásokkal küzdenek, így a partneri hálózatok végpontjai, vagyis a pénztárak jelentették a megoldást. A sikert hozó felület pedig a sorsjegy lett, amely révén a promóció microsite-jára tudták terelni a korábban csak offline módon elérhető ügyfeleket is.
A kampányidőszakban több százezren játszottak, több mint egymillió kódfeltöltés történt a promóciós microsite-on, és az újonnan GDPR-hozzájárulást megadó kártyabirtokosok száma több mint ötszöröse lett, mint azt megelőző 7 kampány alatt összesen. A kampány sikerében a SuperShopot kreatív koncepcióval, a mechanizmus kidolgozásával, az online és offline médiatartalmak létrehozásával a Spice Communication segítette.
NON FMCG kategória, EZÜSTÉREM: Relation Kft.
BaByliss ST495E Steam Pure micro gőzölős hajvasaló év végi kampány
A kampány célja, a BaByliss gőzölős hajvasalók csúcskészülékének számító, BaByliss ST495E Steam Pure micro gőzölős hajvasaló és göndörítő megismertetése volt a vásárlókkal.
A készülék a hajsimítás és az egyedi micro-steam technológiás gőz funkció mellett göndörítésére is alkalmas. A termék külső megjelenésének köszönhetően, mint az elegáns fekete design és a fémes felület, egyértelműen biztosítja a prémiumhatást.
A promóció során fontosnak tartottuk a hajvasaló különleges tulajdonságainak kiemelését és a fogyasztók edukálását, a termék helyes használatára.
Az üzenet célcsoportunkhoz való eljutását TV-reklámmal, másodlagos kihelyezésekkel, Google-hirdetésekkel, Youtube-csatornán és közösségi oldalakon (Facebook, Instagram) való megjelenéssel értük el. A minél hatékonyabb kommunikáció érdekében influenszereket is bevontunk a kampányba.
A résztvevő hálózatoknál 20%-os kedvezményes árral vásárolhatták meg vevőink a promóció során hirdetett hajvasalót.
Kapcsolódó cikkeink
PENNY: elköteleződés a hazai értékek mellett
2024-ben a PENNY számára a magyar termékek iránti elköteleződés különösen…
Tovább olvasom >Zöldülnek a Lidl épületei
Az idén 20 éves Lidl Magyarország 2023 végéig minden saját…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >