Átadták az első Green Pledge védjegyeket
A Green Pledge program keretében átadták az sikeres pályázóknak a Green Pledge díjakat, amelyet hét vállalat – a Dentsu, a Henkel, az E.ON, a Velux, a Mastercard, a K&H Bank és a Well PR – tíz, a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok reklámozási gyakorlatban történő alkalmazását bemutató pályázata érdemelt ki.
A három alapító szakmai szervezet a MAKSZ, az MMSZ és az ÖRT közösen döntöttek arról, hogy egy olyan programot hoznak létre, amely a reklámozási gyakorlat környezettudatos megközelítését, fontosságának kihangsúlyozását helyezi fókuszba. A sikeres pályázók: a Dentsu, a Henkel, az E.ON, a Velux, a Mastercard, a K&H Bank és a Well PR ünnepélyes díjátadó eseményen vehették át az elismeréseket. A pályázatok többek között a reklámanyagok újra felhasználását (pl. épületháló és a citylight poszterek kreatív újra-felhasználása), a karbonlábnyom alapú médiatervezést, a fenntarthatósági szempontok rendezvényen való alkalmazását és a zöld állítások megfelelő használatát mutatták be.
„Szeretném kiemelni, hogy a Green Pledge nem csak az eszméhez való csatlakozásról szól, itt több kell az ígéreteknél, itt a tettek ereje számít csak. Ezen gondolatok mentén a zsűri számára kiemelt fókuszt kaptak azok konkrét cselekvési pontok, amelyek a pályázók a reklámszakma szereplői a reklámozási gyakorlatuk során megvalósítottak”
– fogalmazott dr. Bándi Gyula a zsűri elnöke, az alapvető jogok biztosának a jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó helyettese, zöld ombudsman. A Green Pledge egy nagyszerű példa arra, hogy a szakmánk folyamatosan foglalkozik a társadalom számára aktuális és fontos területekkel és a hozzátartozó kihívásokra adott válaszok bizonyítják a szakma felelős gondolkodását.
„A pályamunkákat egy független szakértőkből álló zsűri bírálta el és érdeklődéssel vizsgálta a pályamunkákat, melyek jó példával szolgálnak a környezetvédelmi szempontokat mindinkább figyelembe vevő szakmánk számára”
– fogalmazott a dr. Megyer Örs a zsűri társelnöke, az ÖRT Tiszteletbeli Elnöke. Meggyőződésem, hogy a Green Pledge program egy követendő példa is, amely megmutatja a szakma képviselői számára, hogyan tud három szakmai szervezet közösen együtt, egy célért és hosszú távon értéket teremteni azzal, hogy összefogja, hogy összefogja és megmutatja a reklámszakma gyakorlatát és eredményeit, amelyet a környezet iránt felelős gondolkodás és magatartás hat át. – tette hozzá Gerendi Zsolt az ÖRT főtitkára a Green Pledge program egyik koordinátora.
Kapcsolódó cikkeink
GVH-ÖRT workshop: Fókuszban az előzetes megfelelés!
A 2024-es versenyhatósági eljárások vizsgálati tapasztalatairól tartott workshopot tagjai számára…
Tovább olvasom >Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) szintet lépett az etikus reklámozást…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >