Átadták az Alföldi Tej sajt- és porítóüzemét
Beruházási bajnoknak nevezte Debrecent a külgazdasági és külügyminiszter kedden az Alföldi Tej Kft. sajt- és porítóüzemének átadásán, a hajdú-bihari megyeszékhelyen.
Rózsás Mónika, az Alföldi Tej Kft. ügyvezető igazgatója. MTI/Balázs Attila
Szijjártó Péter elmondta: az elmúlt években a várost érintő 25 beruházást jelentettek be, amivel 8142 új munkahely jött létre Debrecenben és 544 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg.
Jelenleg is tíz további, a várost érintő beruházásról tárgyal a HIPA, a tárca fejlesztési ügynöksége – tette hozzá.
Az Alföldi Tej Kft. debreceni üzemének 2017 óta tartó, összesen 15 milliárd forintos beruházásához, amellyel 181 új munkahelyet létesítettek, a kormány 4,8 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást adott – emelte ki a külgazdasági miniszter.
Debrecenben olyan modern, automatizált technológia bevezetésére került sor, amelynek nyomán az Alföldi Tej a rendkívül kemény versenyt is tudja állni a hazai és a nemzetközi piacokon is – mondta.
Hozzátette: a fejlesztés eredményeként 8500 tonna trappista és gouda sajtot, illetve 7000 tonna porított terméket tudnak előállítani Közép-Európa legmodernebb porító üzemében.
Szijjártó Péter azt mondta, a kormány nagymértékű készpénztámogatását az is indokolja, hogy az Alföld Tej a mai napig az egyetlen olyan tejtermelő csoport, amelynek a tulajdonosai 100 százalékban magyar tejtermelők, és az egyetlen olyan vállalat, amely 100 százalékban magyar tejtermelők által előállított tejet használ fel.
Debrecen a magyar tejipar egyik központja – hangoztatta.
Rózsás Mónika, az Alföldi Tej Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: sajtgyártó üzemükben 250 ezer liter tej felhasználásával gyártanak Trappista sajtot, porítóüzemükben pedig a sajtgyártás melléktermékét használják fel.
A gouda sajttal külföldi piacokon is megjelentek, jelenleg japán és kínai partnerekkel is tárgyalnak az értékestésről – tette hozzá az igazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Az UHT-tej feldolgozói értékesítési ára nőtt leginkább szeptemberben
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >UHT és friss tejek árversenye: hogyan változtak a tejpiaci trendek?
Az elmúlt évek jelentős változásokat hoztak a magyar tejpiacon, ahol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >