Átadták a Magyar Termék Nagydíjakat
Az idén 37 pályázó 39 pályázata kapta meg a Magyar Termék Nagydíj elismerést, amelyet csütörtökön adtak át a Parlamentben a Gazdaság Ünnepe alkalmából. A Magyar Termék Nagydíjak mellett nívódíjakat és a különdíjakat is átadtak.
A minőségtudatos szemlélet elterjesztését célzó pályázatot az idén tizennegyedik alkalommal hirdette meg az Industorg Védjegyiroda Minőségügyi Kft., a Magyar Export-Import Bank Zrt., a Magyar Export Biztosító Zrt., a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a TERC Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. és a TÜV Rheinland InterCert Kft., a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal szakmai támogatásával.
Az ünnepségen Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke köszöntőjében elmondta, hogy a fogyasztók bizalommal tekintenek a Magyar Termék Nagydíj védjegyet viselő termékekre, amelyek a minőségtudatos szemléletet, termékbiztonságot szolgálják, és sajátos eszközeivel a minőséget támogatják. A kormány az Új Széchenyi Tervben a hazai termelőkapacitások növelését tűzte ki célul, és a Magyar Termék Nagydíj pályázat céljai pedig egybe esnek az Új Széchenyi Terv prioritásaival. Erős és sikeres Magyarországhoz elengedhetetlen a patrióta gazdaságpolitika, és az európai szinten is versenyképes hazai vállalatok létrejötte – tette hozzá Latorcai János.
Koszorús László, az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottságának alelnöke az innováció fontosságát hangsúlyozta, amelyet az Új Széchenyi Tervben kiemelt támogatást élvez.
Szabó Zsolt, Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottsága alelnöke a minőség fontosságát hangsúlyozva elmondta, hogy a fogyasztóvédelmi törvény módosításával többi között a gyenge és silány minőségű termékeket kívánják kizárni.
Kiss Károlyné, az Industorg Kft. ügyvezetője kiemelte: a Magyar Termék Nagydíj pályázat célja, hogy elismerje a Magyarországon gyártott, vagy forgalmazott termékek és szolgáltatások magas minőségi színvonalát, segítse elő a nemzetközi piacon versenyképes, kiemelkedő minőségű termékek előállítását, ösztönözze a szolgáltatások fejlesztését.
Az Új Széchenyi Terv prioritásai között szerepel a kárpát-medencei gazdasági térség együttműködésének ösztönzése, a gazdasági kapcsolatok erősítése, melyben a közös kreativitás és kvalitás jelenti a siker zálogát. A Magyar Termék Nagydíj pályázat kiírói tevékenységükkel törekednek olyan koncepciók kidolgozására, amellyel sikeres együttműködéseket lehet megvalósítani a határon túli gazdasági szervezetekkel – mondta Kiss Károlyné.
Czuppon Rita, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főosztályvezetője, a Magyar Termék Nagydíj pályázat zsűri elnöke elmondta, hogy a kiírásra az idén is magas színvonalú pályaművek érkeztek. A tizenhárom főcsoportban kiírt tenderen az idén a legtöbb pályázat az élelmiszerek témakörben volt, a bírált pályázatok közel 80 százaléka nyert. A második legtöbb pályázat a kozmetikai és háztartás- vegyipari csoportban érkezett, a bírált pályázatok 85 százaléka nagydíjas lett. Az ipari berendezések és alkalmazott technikai megoldások témában bemutatott pályázatok magas színvonala, a zsűrizett pályázatok. Az elmúlt évhez képest ugrásszerűen megnőtt a gépek, berendezések, járművek, eszközök kiírási csoportban jelentkezők száma, valamint színvonalas, újszerű megoldásokat díjaztak az informatika témakörben is.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Gazdaságért Nívódíj elismerést a PICK Szeged Szalámigyár és Húsüzem Zrt. érdemelte ki.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Klímabarát Termék Nívódíjat az Elcon Electronic Control Automatizálási és Kereskedelmi Kft. kapta.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Innovációért Nívódíjat vett át a chocoMe Kft. képviselője.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Informatikai Nívódíj elismerésben részesült a MOHAnet Mobilsystems Zrt.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Sajtókövete Nívódíj elismerést a Co.Production Kft. és az MTV Zrt. kapta – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >