Átadták a 4. Art is Business Díjakat a művészet vállalati támogatóinak
Negyedik alkalommal és öt kategóriában adták át az ország egyetlen vállalati és művészeti világ összekapcsolódásait díjazó elismerését, az Art is Business Díjat. A díjazottak azok a felelősen és értékalapon gondolkodó magánemberek és vállalatok voltak idén is, akik komolyan közösséget vállaltak a művészeti piac szereplőivel és különböző motivációk mentén működtek velük együtt. Az idei alkalommal Dinyés Dániel karmester, zeneszerző, Dr. Vasas Norbert, a Győri Balett mecénása, a BMW Group Magyarország és a KMPG érdemelték ki Ábel Tamás üvegművész alkotását. A kétévente meghirdetett kulturális turizmus díj kategóriájában Pécs vihette haza az elismerést.
A 2019-óta működő Art is Business egy tudásmegosztáson alapuló közösségi platform, amely lehetőséget teremt együttműködések létrejöttére a forprofit és a művészeti szereplők között. Képzéseket, tanfolyamokat szervez, médiumot üzemeltet, projekteket hoz létre és nemzetközi szakembereket hoz el Magyarországra annak érdekében, hogy a művészeti világ üzleti gondolkodása kialakulhasson és a szereplők másként tekintsenek a stratégia alkotásra és a menedzsmenti építkezésre. Ezek mellett pedig a vállalati szektor művészet iránti nyitottságát és érzékenyítését tűzte zászlajára, hogy minél több és értékesebb közös projekt indulhasson el.
2019-ben először ítélték oda az Art is Business Díjakat, akkor is 5 kategóriában. A vállalati kategóriákban minden esetben maguk a cégek küldhetik el a pályázataikat, amelyben kifejthetik a kulturális elképzeléseket, lépéseiket és felmutathatják, milyen stratégia mentén gondolkodnak az együttműködésekről. A mecénás kategóriában a művészeti szektor szereplői jelölhetik azokat a magánembereket, akikről úgy vélik, sokat segítenek nekik bármilyen formában az adott évben, vagy akár hosszútávon.
A Fidelio magazinnal közös díj a Kulturális mecénás kategóriája, amelyben a médium olyan művészeket terjeszt fel a kuratóriumnak, akik saját erejükből támogatják a saját kulturális közegüket.
2020 óta kétévente adják át a Kulturális turizmus díjat, amely kimondottan azoknak a településeknek jár, akik stratégiai szinten gondolkodnak a művészeti és kulturális értékeikkel.
A 2022-es díjazottak:
Vállalati díj: BMW Group Magyarország – VIDEO
Vállalati és művészeti projekt: KPMG – Come as you are kiállítás – VIDEO
Fidelio – Kulturális mecénás: Dinyés Dániel zeneszerző, karmester – VIDEO
Forprofit mecénás: Dr. Vasas Norbert, a Győri Balett támogatója – VIDEO
Kulturális turizmus: Pécs – VIDEO
Kapcsolódó cikkeink
A mentális egészség fenntartása a vállalati folyamatokban – A művészet erre is jó?
A természeti- és társadalmi tőke gondozása új kihívások elé állíthatja…
Tovább olvasom >Díjazzák a kulturális turizmus területén kiemelkedő településeket
Az Art is Business olyan értékteremtő és -megóvó platform, amely…
Tovább olvasom >Kreativitás és művészeti szaktudás, mint az üzleti siker alapja?
Releváns kérdés, hogy azok, akik művészeti és kulturális területen mozognak…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >