Átadási árak, polci árak
A borok a pandémia, majd az azt követő inflációs válság miatti polciár-növekedése a fogyasztó vásárlóerejének csökkenését eredményezte – hangsúlyozta novemberi közleményében a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) –, amire a kereskedelmi láncok a beszállítói árak emelésének mérsékelt befogadásával reagáltak, ugyanakkor a fogyasztói árak egyoldalú emelésére is volt részükről példa.
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
Ennek következtében a borászat talán egyetlen mezőgazdasági ágazatként alig tudta érvényesíteni az elmúlt években átadási áraiban a háborús gazdasági környezet okozta termelési költségek növekedését, ami éppúgy érintette a szőlőtermelőket, mint a borászokat.
A HNT szerint nélkülözhetetlen a borok átadási árainak emelése. Ennek elmaradása nem csak a jelenleg működő borászatokat érinti, de azon keresztül a szőlőtermelők bevételeire is jelentős negatív hatást gyakorol. Az átadási árak növelésének kereskedelmi elismerése nélkül az ágazat a következő szüretben kritikus helyzetbe kerülhet. A borászatok fennmaradása, jövedelmezősége nemzetgazdasági érdek, és csak úgy biztosítható, ha a borok polci árának emelkedése a borászatok és rajtuk keresztül a szőlőtermelők jövedelmezőségének növelését szolgálja.//
Kapcsolódó cikkeink
Már egy évtizede partnerségben a magyar borászatokkal
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >Kihívások a magyar boriparban: nincsenek egyszerű helyzetben a borászatok
A magyar borágazatot évek óta fogyasztáscsökkenés, növekvő adminisztrációs terhek és…
Tovább olvasom >A kormány a szőlőtermelők és a borászok mellett áll
Kihívásokból van elég a szőlő- és borágazatban, de a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >