Átadás előtt a Markó Irodák
A belváros egyik legkülönlegesebb „A” kategóriás irodaházát adják át idén a Markó utca 9.-ben, amely eredetileg transzformátorházként funkcionált, de mára új identitást kapott. A műemléki védettséget élvező art deco épület vonzerejét nyüzsgő belvárosi lokációja, historikus karaktere és sajátos belsőépítészeti megoldásai adják. A Markó Irodák 9 (MI9) bérlőinek inspiratív környezetet biztosítanak a galériák, a trendi „látszó gépészet” és a természetes megvilágítás. Az 5 emeletes és két szinten galériás, 2 630 m2 egyedi és változatos irodaterületet elsősorban kreatív műhelyek, start-up-ok és modern szemléletű cégek igényeire szabják.
Közel tíz éve (a válság óta) elenyésző az üres belvárosi telkek száma, ezért az egyik jellemző tendencia az ingatlanberuházók körében, hogy régebbi épületeket újítanak fel vagy alakítanak át a XXI. század irodaigényeire. Így történt ez a kiemelkedő építészeti értékkel bíró, az amerikai iparépületeket idéző Markó utca 9.-ben is.
Az 1930-ban épült, eredetileg Lipótváros elektromos alállomásaként funkcionáló, art deco épület ma országos szintű műemléki védelem alatt áll. A három éve indult Markó Irodák 9 projekt célja volt, hogy a transzformátorház megtartsa impozáns formáját és stílusát, a belső terek pedig modern megjelenést és új funkciókat kapjanak. A merev irodai skatulyák helyett – a sajátos térkapcsolatok kihasználásával – a teljes épületben inspiratív környezetet alakítottak ki. A terek sokfélesége, a megvilágíthatóság, a galériák, a zöld teraszok és télikertek is mind hangsúlyozzák a tér játékosságát.
„Az épület legfőbb értékei: a tömege, a homlokzatai és ezek aránya. Ezért a helyreállítás legfontosabb szempontja – a bérlők igényeinek kiszolgálása mellett, és tiszteletben tartva a tervező gondolatait – az épület eredeti karakterének megőrzése volt. A műemlék-minősítéssel együtt járó és egyéb technikai kompromisszumokat az építész az adottságok ötletes kihasználására cserélte” – összegezte Kőszeghy Erzsébet, ingatlangazdálkodási vezető, a fejlesztő társaság képviselője.
A minőségi „A” kategóriás irodaház a belváros közepén (az V. kerület szívében), jól megközelíthető és attraktív, magas presztízsű – államigazgatási, köz- és kereskedelmi intézmények által „lakott” – területen áll. Az épületben korábban bankfiók is működött, ezért itt vehető igénybe Budapest egyik korszerű, önálló bejáraton keresztül megközelíthető magánszéf bérlési lehetősége is (2 páncélterem, 900 széffel). A leendő bérlők a kiváló színvonalú épületgépészeti rendszerek előnyeit élvezhetik, hiszen például az energiatakarékos megoldásokat a hőszivattyús, magas fokú hővisszanyeréssel működő épületgépészet biztosítja. A MI9 különleges adottsága, hogy az épület körbejárható, így minden oldalán külső térre nyíló, nagy üvegfelületű – főként belső kertre néző – ablakokkal rendelkezik, amelyek több szinten átnyúlva biztosítják a beáradó fényt. Mindez a tetszetős, kazettás jellegnél fogva modern, mégis klasszikus látványt nyújt. Az udvaron kiépítettek egy elektromos gyorstöltő állomást és a bejáratok egyikét akadálymentesítették.
A Markó Irodák 9 trendi belsőépítészeti ötletei miatt ideális modern szemléletű (pl. kreatív műhelyek, tanácsadó vagy hightech) cégek és start-up-ok számára, de kiválóan alkalmas nemzetközi társaságok központjának, hazai vállalkozások székhelyének is.
Kapcsolódó cikkeink
CBRE: a környezettudatosság és a társadalmi felelősségvállalás egyre fontosabb az ingatlanpiacon
A környezettudatosság és a társadalmi felelősségvállalás egyre fontosabb szerepet játszik…
Tovább olvasom >MNB: Tovább zsugorodik a forgalom az élelmiszerszektorban, ami a kiskereskedelem számára kockázatot jelent
A kereskedelmi ingatlanpiac számára kockázatot jelentenek az emelkedő energiaárak és…
Tovább olvasom >A régió élvonalában a magyar ingatlanfejlesztés, de az ingatlanpiaci lassulás ellensúlyozására élénkítő lépések szükségesek
Magyarország ingatlanfejlesztő cégei éllovasként szerepelnek a Közép-Kelet Európai régióban, amit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >