Át- és nem visszarendeződés
71 000 fogyasztó megkérdezése alapján az NPD (Port Washington-i székhelyű piackutató) tanulmánya kijelenti: a vásárlási szokások a recesszió hatására véglegesen átalakultak, visszarendeződésre nincs kilátás.Bár az igények nőnek, a tudatos döntések kordában tartják a vásárlók költéseit, így gyakorlatilag a nagy kategóriák – élelmiszer, elektronika, autó stb. – egymással versenyeznek. A torta összement, az általános bizalomvesztés folytatódott, a boltválasztáskor a vásárlók 4 százalékkal több áruházláncot vesznek figyelembe, és az olcsóbb felé váltottak. Leginkább azonban a márkákhoz fűződő viszonyuk változott meg: kategóriától függetlenül átlagosan 20 százalékkal több márkát tartanak számon ma már.
Míg az eddigi publikációk egyfajta vásárlói játszmaként tüntették fel a legjobb ár-érték arány levadászását, addig az NPD egy lehiggadt üzleti megfontolást vél felfedezni a vevők döntései mögött, ahol a „megéri az árát?” kérdésre adott választ folyamatosan és tudatosan mérlegelik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >