Át- és nem visszarendeződés
71 000 fogyasztó megkérdezése alapján az NPD (Port Washington-i székhelyű piackutató) tanulmánya kijelenti: a vásárlási szokások a recesszió hatására véglegesen átalakultak, visszarendeződésre nincs kilátás.Bár az igények nőnek, a tudatos döntések kordában tartják a vásárlók költéseit, így gyakorlatilag a nagy kategóriák – élelmiszer, elektronika, autó stb. – egymással versenyeznek. A torta összement, az általános bizalomvesztés folytatódott, a boltválasztáskor a vásárlók 4 százalékkal több áruházláncot vesznek figyelembe, és az olcsóbb felé váltottak. Leginkább azonban a márkákhoz fűződő viszonyuk változott meg: kategóriától függetlenül átlagosan 20 százalékkal több márkát tartanak számon ma már.
Míg az eddigi publikációk egyfajta vásárlói játszmaként tüntették fel a legjobb ár-érték arány levadászását, addig az NPD egy lehiggadt üzleti megfontolást vél felfedezni a vevők döntései mögött, ahol a „megéri az árát?” kérdésre adott választ folyamatosan és tudatosan mérlegelik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >