Át- és nem visszarendeződés
71 000 fogyasztó megkérdezése alapján az NPD (Port Washington-i székhelyű piackutató) tanulmánya kijelenti: a vásárlási szokások a recesszió hatására véglegesen átalakultak, visszarendeződésre nincs kilátás.Bár az igények nőnek, a tudatos döntések kordában tartják a vásárlók költéseit, így gyakorlatilag a nagy kategóriák – élelmiszer, elektronika, autó stb. – egymással versenyeznek. A torta összement, az általános bizalomvesztés folytatódott, a boltválasztáskor a vásárlók 4 százalékkal több áruházláncot vesznek figyelembe, és az olcsóbb felé váltottak. Leginkább azonban a márkákhoz fűződő viszonyuk változott meg: kategóriától függetlenül átlagosan 20 százalékkal több márkát tartanak számon ma már.
Míg az eddigi publikációk egyfajta vásárlói játszmaként tüntették fel a legjobb ár-érték arány levadászását, addig az NPD egy lehiggadt üzleti megfontolást vél felfedezni a vevők döntései mögött, ahol a „megéri az árát?” kérdésre adott választ folyamatosan és tudatosan mérlegelik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >