Ásványvíz – kincs, ami (még) van

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2023. 06. 12. 11:43

Globális probléma a Föld ivóvízkészletének egyre nagyobb mértékű fogyása, már azon országok polgárai is tisztában vannak értékével, ahol ez a jelenség még nem okoz súlyos gondokat. Magyarország szerencsés helyzetben van, bőségesen rendelkezésünkre állnak ásványvíz-lelőhelyek, amelyek kiváló minőségű, kristálytiszta vízzel látnak el bennünket. A hazai ásványvízadottságokról, az ásványvíz fogyasztásának előnyeiről, illetve a forgalmazókkal szembeni megnövekedett elvárásokról beszélgettünk Nacsa Severusszal, az Aqua Lorenzo Kft. kereskedelmi igazgatójával és dr. Szlávik Zsófia, marketingvezetővel.

A cikk a Trade magazin 2023/6-7. lapszámában olvasható.

 

– Mi jellemzi hazánkat ásványvíz-ellátottság/forráshelyek szempontjából?

Nacsa Severus, az Aqua Lorenzo
kereskedelmi igazgatója

Nacsa Severus: – Európa az ásványvízforrások hazája. A Földön nincs még egy ilyen gazdag régió, és sehol máshol nem használják fel ilyen intenzíven ezt a természet adta kincset. Hazánk Európa egyik legbőségesebb ásványvízlelőhellyel rendelkező országa, nagy föld alatti vízkészlettel rendelkezik, rendkívül gazdag ásvány- és gyógyvizekben. A Kárpát-medence különleges adottsága, hogy a földkéreg üledékes kőzettömegét és az abba zárt vízkészletet a hő nagyobb mértékben járja át, mint a Föld egyéb területein, ennek következtében sok a hévízlelőhely, és az ásványvizek viszonylag sok ásványi anyagot tartalmaznak.

– Mennyire kellene éreznünk a mindennapjainkban, hogy az ásványvíz egy véges természeti kincs? Mennyire fenyegető régiónkban az elfogyásának a veszélye?

Nacsa Severus: – A klímaváltozás miatt nagyon kellene éreznünk, hogy ez a veszély fenyeget, és nem csak Magyarországon. Sajnos keveset foglalkozunk a témával, mert ugye „ez csak víz”. A szakértők jóslatai alapján 2050-re igen megcsappan a víz mennyisége. A Kárpát-medence területe alatt kiváló minőségű, szennyeződéstől mentes ásványvízkészletek találhatóak, amelyek hazánk kedvező geológiai, hidrogeológiai adottságainak köszönhetően gyakorlatilag kimeríthetetlenek.

– Az emberek egyre egészségtudatosabbak, aminek része az is, hogy tisztában vannak a megfelelő mennyiségű vízfogyasztás jelentőségével. Milyen meglátásaik vannak ezzel a trenddel kapcsolatban?

Dr. Szlávik Zsófia, az Aqua Lorenzo marketingvezetője

Dr. Szlávik Zsófia: – A személyes és szakmai tapasztalatom egyaránt az, hogy Magyarországon egyre több ember jut minőségi információhoz az egészségtudatos életmóddal, táplálkozással, mozgással kapcsolatban, és egyre többen próbálják bevezetni életvitelükbe azon tanácsokat, melyek egészségüket támogatják. Neves szakemberek tették le voksukat az elmúlt években amellett, hogy milyen fontos a napi rendszeres és megfelelő mértékű folyadékpótlás, melynek elsődleges és legfontosabb forrása a tiszta víz. A természetes ásványvizek tökéletes alternatívát jelentenek erre, hiszen a hidratáltság ígéretén kívül a napközben elvesztett ásványi anyagokat is hivatottak pótolni a szervezetben.

– Milyen márkákkal vannak jelen, illetve jelennek meg a hazai ásványvízpiacon? Mi termékeik sajátossága?

Dr. Szlávik Zsófia: – A hazai ásványvíz­piacon jelenleg 3 márkával vagyunk jelen, különböző kiszerelésekkel. A Minera ásványvizek termékcsalád, amely a korábbi Aquarius Natura márkát váltotta 0,5 literes, 1,5 literes és 2 literes kiszerelésekkel, szénsavas és szénsavmentes változatban elérhető. Az ásványvíz 135 méter mélységből tör fel és nátrium-­kalcium­-magnézium-hidrogén-karbonát összetételével támogatja fogyasztóink napi hidratáltságát és ásványianyag-­pótlását. Prémium kategóriás vizeink a Veritas ásványvizek termékcsalád tagjai, amelyek már ismerősek lehetnek korábbról. Most megújult külsővel vezetjük vissza a piacra a márkát. Jelenleg 0,5 literes és 1,5 literes kiszerelésekben található meg szénsavas és szénsavmentes változatban. Veritas kútjaink 71 méter mélységből hozzák fel azt a kristálytiszta ásványvizet, melynek kifejezetten alacsony nátriumtartalma adja a termék lágy és selymes ízét, bárki örömmel fogyaszthatja. Fröccsvíz termékünk 1,5 literes kiszerelésben minimum 5 g/l szén-dioxidot tartalmaz, ami extra dús ásványvízként kiváló résztvevője például egy jó kis fröccsözésnek.

– Milyen újításokat terveznek akár beltartalom, akár csomagolás vagy kiszerelés tekintetében?

Dr. Szlávik Zsófia: – Veritas prémium márkánk tekintetében egy új kiszereléssel, alumíniumdobozos csomagolással jelenünk meg júniustól a piacon, és nagy érdeklődéssel várjuk, hogyan fogadja majd a hazai fogyasztói közönség ezt. A termék magas minősége megegyezik a PET-palackban garantált minőséggel, amit egy elegáns design még kívánatosabbá tesz majd a fogyasztók számára. A funkcionális vizek kategóriába is hamarosan belépünk egy merész koncepcióval, három különleges ízzel fogjuk segíteni a nagyérdemű vitamin- és ásványianyag-bevitelét. Fit, Beauty, Sport, három szavunk az egészségtudatosabb élethez.

– Milyen koncepció mentén szervezik meg disztribúciójukat?

Nacsa Severus: – A Veritas ásványvíz a nemzetközi hálózatok polcain lesz megtalálható, egyes helyeken viszont csak in-out akciókkal. Emellett a hagyományos független kereskedelmi partnereink értékesítik a termékeinket, így jutunk el a fogyasztóinkhoz Magyarország-szerte.

– Milyen további céljaik vannak a jövőre vonatkozóan?

Dr. Szlávik Zsófia: – Termékportfóliónkat szeretnénk szélesíteni, további termékkategóriákba is szeretnénk belépni a jövőben, hogy még inkább versenyképessé tegyük cégünket az FMCG-szektorban és minél több kiváló minőségű terméket tudjunk felkínálni már meglévő és jövőbeni fogyasztóink számára. Említettem, hogy a fogyasztók egyre több információval rendelkeznek a helyes táplálkozással, a megfelelő folyadékbevitellel kapcsolatban. Ez a tudatosság ugyanakkor a saját jóllétüknél szélesebb perspektívában is értelmezhető: a fogyasztók elvárják, hogy kivegyük a részünket a körforgásos gazdaság megvalósításához vezető feladatokból, hogy tegyünk a fenntarthatóságért, a környezet védelméért. Mind a csomagolásnál, mind pedig a kitermelési, palackozási, értékesítési folyamatokban tekintettel vagyunk ezekre a kívánalmakra. Ez az igény nem csak fogyasztóink felől jelentkezik, de saját magunk is fontosnak tartjuk ezeket az elveket, és ezek mentén tervezzük további fejlesztéseinket. (x)

Kapcsolódó cikkeink