Áruhiány a bátortalan kereskedők miatt
Hiánycikk sok termék az amerikai áruházakban, a kereskedők a gazdasági válság, a bizonytalan kereslet miatt ugyanis az ünnepi bevásárló szezon közeledtével sem mernek bátran készletezni.
Az áruházak rettegnek attól, hogy túl sokat rendeljenek egy-egy árucikkből, és eladatlan készleteket halmozzanak fel. A fogyasztók a karácsony közeledtével némileg többet költenek, de már nincsenek a régebben szokásos vásárlói rohamok. Az áruházak emlékeznek arra, hogy a vevők már tavaly év végén is visszafogottan költekeztek. Akkor a túl nagy megrendelt készletek a három évtized óta legalacsonyabb vásárlókedv miatt eladhatatlannak bizonyultak, és a kereskedők jelentős leértékelésekre kényszerültek, kevés profitot realizáltak.
A vásárlói viselkedésre reagáló kereskedők óvatos magatartása hetekkel karácsony előtt azt eredményezi, hogy a népszerű játékok, termékek hiánycikké válnak – közli a The Washington Times nyomán az MTI-Eco.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >