Árréscsökkentés a drogériákban: május 19-től több száz terméknél mérséklődnek az árak
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hétfő reggeli Facebook-bejegyzésében emlékeztetett: „Mától a drogériákban is indul az árréscsökkentés! Mindenki figyelje az árakat!” – utalva arra, hogy az eddig kizárólag az élelmiszerláncokra kiterjedő árréskorlátozást most kiterjesztették a drogériákra is.
Május 19-től új korszak kezdődött a hazai drogériákban: a kormány döntése nyomán immár a DM, a Rossmann és a Müller polcain is érezhetővé válik az árréscsökkentés hatása. Az intézkedés célja, hogy fékezze az alapvető háztartási cikkek árának emelkedését – immár nemcsak az élelmiszerüzletekben, hanem a drogériai szegmensben is.
Közel ezer termék árát szabályozzák
A döntés értelmében 30 termékkategóriában, mintegy ezer különböző cikk esetében maximum 15 százalékos árrést engedélyeznek. Az érintett termékek köre széles: a pelenkáktól kezdve a mosószereken és tisztítószereken át a háztartási papírárukig számos hétköznapi termék szerepel benne. A kormány célja, hogy ezek az árucikkek ismét megfizethetőbbé váljanak a magyar családok számára.
A kormány álláspontja szerint az eddigi tapasztalatok pozitívak: március 17. óta 909 termék ára csökkent, átlagosan 19,7 százalékkal, az élelmiszerek körében pedig 271 tétel ára 30–40 százalékkal mérséklődött. A Kulturális és Innovációs Minisztérium parlamenti államtitkára, Zsigó Róbert szerint ez is bizonyítja, hogy bizonyos termékeken korábban extraprofitot realizáltak a kereskedők.
Nem várható mennyiségi korlátozás
A hatóságok szerint nem indokolt, hogy a kereskedők mennyiségi limitet vezessenek be az árréscsökkentett termékekre, így a vásárlók szabadon juthatnak hozzá a szabályozott árú cikkekhez. A változás azonnal érezhető lehet az árakban, különösen azokon a termékeken, amelyek korábban a legnagyobb kereskedelmi árréssel kerültek a polcokra.
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Új dinamikák a drogériapiacon: a dm vezet, a Müller megelőzte a Rossmannt
A hazai drogérialáncok élmezőnyében komoly átrendeződés zajlott le 2024-ben: a…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Új dinamikák a drogériapiacon: a dm vezet, a Müller megelőzte a Rossmannt
A hazai drogérialáncok élmezőnyében komoly átrendeződés zajlott le 2024-ben: a…
Tovább olvasom >Növelte piaci részesedését és árbevételét 2024-ben a Praktiker
A kihívásokkal teli környezetben is pozitív eredménnyel és piaci részesedésének…
Tovább olvasom >