Árréscsökkentés a drogériákban: május 19-től több száz terméknél mérséklődnek az árak
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hétfő reggeli Facebook-bejegyzésében emlékeztetett: „Mától a drogériákban is indul az árréscsökkentés! Mindenki figyelje az árakat!” – utalva arra, hogy az eddig kizárólag az élelmiszerláncokra kiterjedő árréskorlátozást most kiterjesztették a drogériákra is.
Május 19-től új korszak kezdődött a hazai drogériákban: a kormány döntése nyomán immár a DM, a Rossmann és a Müller polcain is érezhetővé válik az árréscsökkentés hatása. Az intézkedés célja, hogy fékezze az alapvető háztartási cikkek árának emelkedését – immár nemcsak az élelmiszerüzletekben, hanem a drogériai szegmensben is.
Közel ezer termék árát szabályozzák
A döntés értelmében 30 termékkategóriában, mintegy ezer különböző cikk esetében maximum 15 százalékos árrést engedélyeznek. Az érintett termékek köre széles: a pelenkáktól kezdve a mosószereken és tisztítószereken át a háztartási papírárukig számos hétköznapi termék szerepel benne. A kormány célja, hogy ezek az árucikkek ismét megfizethetőbbé váljanak a magyar családok számára.
A kormány álláspontja szerint az eddigi tapasztalatok pozitívak: március 17. óta 909 termék ára csökkent, átlagosan 19,7 százalékkal, az élelmiszerek körében pedig 271 tétel ára 30–40 százalékkal mérséklődött. A Kulturális és Innovációs Minisztérium parlamenti államtitkára, Zsigó Róbert szerint ez is bizonyítja, hogy bizonyos termékeken korábban extraprofitot realizáltak a kereskedők.
Nem várható mennyiségi korlátozás
A hatóságok szerint nem indokolt, hogy a kereskedők mennyiségi limitet vezessenek be az árréscsökkentett termékekre, így a vásárlók szabadon juthatnak hozzá a szabályozott árú cikkekhez. A változás azonnal érezhető lehet az árakban, különösen azokon a termékeken, amelyek korábban a legnagyobb kereskedelmi árréssel kerültek a polcokra.
Kapcsolódó cikkeink
Baba Kuponhét a Rossmann-nál – most először az Online Drogériában is elérhető a 10%-os kedvezmény
2025. augusztus 4. és 10. között ismét meghirdeti népszerű Baba…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Rekordév a Müllernél: egymillió vásárló naponta, terjeszkedés és digitális fejlesztések minden fronton
A Müller drogéria- és kiskereskedelmi vállalatcsoport történetének egyik legsikeresebb évét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Jelentős egyszerűsítés: akár 57%-kal csökkenhet az adatpontok száma a vállalati fenntarthatósági jelentésekben
Az EFRAG tervezete alapján nagyfokú egyszerűsítések jönnek az ESRS szabványokban,…
Tovább olvasom >Átlagosan nem emelkedtek az árak az Auchanban tanszervásárában tavalyhoz képest
Kezdetét vette a tanszervásár az Auchanban, ahol idén nem kell…
Tovább olvasom >