Árréscsökkentés a drogériákban: május 19-től több száz terméknél mérséklődnek az árak
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hétfő reggeli Facebook-bejegyzésében emlékeztetett: „Mától a drogériákban is indul az árréscsökkentés! Mindenki figyelje az árakat!” – utalva arra, hogy az eddig kizárólag az élelmiszerláncokra kiterjedő árréskorlátozást most kiterjesztették a drogériákra is.
Május 19-től új korszak kezdődött a hazai drogériákban: a kormány döntése nyomán immár a DM, a Rossmann és a Müller polcain is érezhetővé válik az árréscsökkentés hatása. Az intézkedés célja, hogy fékezze az alapvető háztartási cikkek árának emelkedését – immár nemcsak az élelmiszerüzletekben, hanem a drogériai szegmensben is.
Közel ezer termék árát szabályozzák
A döntés értelmében 30 termékkategóriában, mintegy ezer különböző cikk esetében maximum 15 százalékos árrést engedélyeznek. Az érintett termékek köre széles: a pelenkáktól kezdve a mosószereken és tisztítószereken át a háztartási papírárukig számos hétköznapi termék szerepel benne. A kormány célja, hogy ezek az árucikkek ismét megfizethetőbbé váljanak a magyar családok számára.
A kormány álláspontja szerint az eddigi tapasztalatok pozitívak: március 17. óta 909 termék ára csökkent, átlagosan 19,7 százalékkal, az élelmiszerek körében pedig 271 tétel ára 30–40 százalékkal mérséklődött. A Kulturális és Innovációs Minisztérium parlamenti államtitkára, Zsigó Róbert szerint ez is bizonyítja, hogy bizonyos termékeken korábban extraprofitot realizáltak a kereskedők.
Nem várható mennyiségi korlátozás
A hatóságok szerint nem indokolt, hogy a kereskedők mennyiségi limitet vezessenek be az árréscsökkentett termékekre, így a vásárlók szabadon juthatnak hozzá a szabályozott árú cikkekhez. A változás azonnal érezhető lehet az árakban, különösen azokon a termékeken, amelyek korábban a legnagyobb kereskedelmi árréssel kerültek a polcokra.
Kapcsolódó cikkeink
Tudatos beszerzés a fenntartható jövőért
A Rossmann-nál a beszerzés jóval túlmutat az ár- és termékoptimalizáláson:…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >