Arra kéri vásárlóit a Tesco, hogy mérjék le szemetesük súlyát
A Tesco a Hubbabbal társulva 6 hetes kísérleti projektet indított, melynek célja a brit háztartások által termelt évi 6,6 millió tonna élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentése.
A projektben a fogyasztókat arra kérik, kutassák át kukáikat, mérjék le és jegyezzék fel mindennap a szemétbe került élelmiszer-hulladékot. Ennek fényében a vásárlók étrendtervezési, élelmiszer-tárolási és maradékfelhasználási tippeket-segítséget kapnak. Jó hasznát vehetik e támogatásnak, hiszen azon túl, hogy az élelmiszer-hulladék negatív hatással van a környezetre, a háztartásoknak havonta akár 60 fontjába is kerülhet.
Az időzítés nem véletlen, hiszen a karantén drámai változást hozott a britek vásárlási és főzési szokásaiban. Egy új Tesco-felmérés szerint 67% immár másként gondolkodik az élelmiszerről és 29% jobban is értékeli azt. A megkérdezett 2000 felnőtt 35%-a kevesebb élelmiszert dobott ki a karantén alatt, és 75% jelezte, hogy ezt a szokását a korlátozások feloldását követően is megtartotta.
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >