Árharc a Milka csokoládé körül Németországban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 02. 09:27
🎧 Hallgasd a cikket:

Nehéz időket él a Milka gyártója, a Mondelez Németországban: bár Európában bevétele 11%-kal nőtt, ez szinte kizárólag az áremeléseknek köszönhető. Az eladások mindeközben 7,5%-kal – más régióknál nagyobb arányban – estek vissza.

A Németországban legismertebb csokoládémárkának számító Milka az elmúlt hónapokban komoly kritikákat kapott – írja a t-online.de a Wirtschaftswoche híradására hivatkozva. Előbb a nyersanyagárakra hivatkozva emelkedtek az árak, majd kisebb kiszerelés jelent meg a korábbiaknál magasabb áron. A fogyasztóknak ez túl soknak bizonyult és a Foodwatch fogyasztóvédő szervezet nyári szavazásán a Milka elnyerte a „Goldener Windbeutel” díjat, mint az év „legpofátlanabb reklámhazugsága”.

A csokoládé iránti kereslet szakemberek szerinti általános csökkenése miatt a nagy láncok – a Penny, a Rewe, az Edeka, a Kaufland – jelentős akciókkal próbálják ösztönözni a vásárlást – különösen a Milka termékek esetében. Egyes boltokban a 90 grammos táblák ára 1 euróra, sőt applikációs kedvezménnyel 79 centre csökkent, míg másutt 40–50%-os leárazásokkal is találkozhattak a vevők. A kedvezmények mögött azonban a Wirtschaftwoche tudósítása szerint nem kizárólag kereskedői stratégia áll: az akciókkal a gyártó is szeretné viszonylag jó eredménnyel zárni az évet, ezért részt vesz az akciók előkészítésében, például reklámköltség-hozzájárulással.

Ugyanakkor a gyártó és a kereskedők között újabb árvita kezd kibontakozni: a magasabb jelenlegi árak ellenére a Mondelez további, mintegy 20%-os áremelést érvényesítene a csomagolóanyag- és bérköltségek emelkedésére hivatkozva. A feszültséget az okozza, hogy a gyártáshoz szükséges fő alapanyagok – a tej, a cukor – jelenleg olcsóbbak, a termelés maga pedig nagyrészt automatizált.

Ha a felek nem jutnak egyezségre, egyes termékek ideiglenesen eltűnhetnek a polcokról – ahogy korábban az Edeka már a Mars termékeit is kivette kínálatából.

Kapcsolódó cikkeink