Áresés és támogatás a tejpiacon
Árkiegészítésre számíthatnak a tejtermelők – jelentette be Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter. A beavatkozást az indokolja, hogy az utóbbi időben az állattartók literenként 20-30 forintot buknak a felvásárlási árak csökkenése miatt. Magyarországon a nyerstej kilónkénti termelői átlagára 78,68 forint, a kiviteli ár pedig 80,16 forint volt 2015 decemberében, egy hónap alatt 9 százalékkal, egy év alatt 8 százalékkal esett, és 2 százalékkal haladta meg a belpiaci árat.
Az Agrárgazdasági Kutató Intézet adatai szerint a nyerstej termelői átlagára, tavaly 80,38 forint volt, ami az előző évihez képest 22 százalékkal csökkenést jelent. A nyerstej kiviteli ára pedig 79,94 forint volt, ez az egy évvel korábbinál 27 százalékkal kevesebb.
Magyarországon a nyerstej felvásárlása 2015-ben tíz százalékkal volt több, mint az előző esztendőben. A nyerstej 59 százalékát a Dunántúlon, 36 százalékát az Alföldön, 5 százalékát Észak-Magyarországon vásárolták fel. Észak-Magyarországon 29 százalékkal csökkent, a Dunántúlon 16 százalékkal, az Alföldön 8 százalékkal emelkedett a nyerstej felvásárlása. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >Hatékony és versenyképes tejiparra van szükség
Eljött az ideje a hazai tejipar fejlesztésének, olyan beruházásokra van…
Tovább olvasom >A Tej Terméktanács ismét országos nyereményjátékkal ünnepli a Tej Világnapját
A tejtermékek sokoldalúsága és tápláló tulajdonságai miatt már 49 éve…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >