Áremelkedésre figyelmeztet a Mondelēz az amerikai egészségügyi reformok okán
Dirk van de Put, a Mondelēz vezérigazgatója szerint az Egyesült Államok új egészségügyi kezdeményezése, a Make America Healthy Again (MAHA) nyomán a vállalat arra kényszerülhet, hogy termékeit reformulálja, ami áremelkedéshez vezethet.
Az Oreo, a Ritz, a Milka és a Cadbury’s gyártója kénytelen lehet átalakítani receptjeit, például egyes összetevők és színezékek cseréjével – idézi az ESM a szakembert.
A kezdeményezés élharcosa Robert F. Kennedy Jr. egészségügyi miniszter, aki bírálta az ultrafeldolgozott élelmiszereket és az élelmiszer-adalékanyagokat. A miniszter múlt heti beiktatásakor Donald Trump elnök rendeleti úton hozott létre egy bizottságot a krónikus betegségek és a gyermekkori megbetegedések vizsgálata céljából.
Van de Put szerint az európai élelmiszeriparral való összehasonlítás is része a folyamatnak. Mivel a Mondelēz mindkét régióban működik, viszonylag könnyen alkalmazkodhat, de az átalakítások költségei végül a fogyasztókat is terhelik majd.
Az amerikaiak már most is küzdenek az infláció miatt megemelkedett élelmiszerárakkal, és egyes alapanyagok, például a kakaó, a tojás és a kávé – bár más és más okból – tovább drágulnak.
A cégvezető szerint a fogyasztóknak hozzá kell szokniuk az akár 30-50%-kal magasabb csokoládéárakhoz, mert a nyersanyaghiány következtében efelé haladunk.
Kapcsolódó cikkeink
USA: sok fogyasztó nincs tisztában az „organikus” minősítés jelentésével
Az élelmiszerek csomagolásán megjelenő számos jelölés csökkentheti az USDA által…
Tovább olvasom >Közel 2 milliárd dollárért veszi meg a PepsiCo a Poppi márkát
Nem sokkal azután, hogy a Coca-Cola bevezette első prebiotikus üdítőmárkáját…
Tovább olvasom >Snoop Dogg új funkcionális italokat dob piacra
Snoop Dogg és a Harmony Craft Beverages Iconic Tonics néven…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly veszélybe kerülhetnek a magyar élelmiszergyártók az árrésstop miatt
Az árrésstop bevezetése nyomán eddig szigorúan titkolt információk kerültek nyilvánosságra:…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: az árrésstoppal érintett élelmiszereknek átlagosan 17,7 százalékkal csökkent az ára
Az árrésstop egy hete lépett életbe, az érintett élelmiszereknek átlagosan…
Tovább olvasom >NAV: a webáruházak sem bújhatnak ki a kiskereskedelmi adó megfizetése alól
A kiskereskedelmi adót a webáruházaknak is fizetniük kell, ha az…
Tovább olvasom >