Áremelkedésre figyelmeztet a Mondelēz az amerikai egészségügyi reformok okán
Dirk van de Put, a Mondelēz vezérigazgatója szerint az Egyesült Államok új egészségügyi kezdeményezése, a Make America Healthy Again (MAHA) nyomán a vállalat arra kényszerülhet, hogy termékeit reformulálja, ami áremelkedéshez vezethet.
Az Oreo, a Ritz, a Milka és a Cadbury’s gyártója kénytelen lehet átalakítani receptjeit, például egyes összetevők és színezékek cseréjével – idézi az ESM a szakembert.
A kezdeményezés élharcosa Robert F. Kennedy Jr. egészségügyi miniszter, aki bírálta az ultrafeldolgozott élelmiszereket és az élelmiszer-adalékanyagokat. A miniszter múlt heti beiktatásakor Donald Trump elnök rendeleti úton hozott létre egy bizottságot a krónikus betegségek és a gyermekkori megbetegedések vizsgálata céljából.
Van de Put szerint az európai élelmiszeriparral való összehasonlítás is része a folyamatnak. Mivel a Mondelēz mindkét régióban működik, viszonylag könnyen alkalmazkodhat, de az átalakítások költségei végül a fogyasztókat is terhelik majd.
Az amerikaiak már most is küzdenek az infláció miatt megemelkedett élelmiszerárakkal, és egyes alapanyagok, például a kakaó, a tojás és a kávé – bár más és más okból – tovább drágulnak.
A cégvezető szerint a fogyasztóknak hozzá kell szokniuk az akár 30-50%-kal magasabb csokoládéárakhoz, mert a nyersanyaghiány következtében efelé haladunk.
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >1,2 milliárd dollárból épít új tejipari üzemet New York-ban a Chobani
Az amerikai görögjoghurt-óriás, a Chobani bejelentette, hogy 1,2 milliárd dollárt…
Tovább olvasom >Az amerikai vásárlók 8%-kal nagyobb élelmiszer-kiadásra számítanak idén nyáron
A KPMG friss felmérése szerint a fogyasztók úgy látják, átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >