Áremelkedésre figyelmeztet a Mondelēz az amerikai egészségügyi reformok okán

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 02. 19. 09:52

Dirk van de Put, a Mondelēz vezérigazgatója szerint az Egyesült Államok új egészségügyi kezdeményezése, a Make America Healthy Again (MAHA) nyomán a vállalat arra kényszerülhet, hogy termékeit reformulálja, ami áremelkedéshez vezethet.

Az Oreo, a Ritz, a Milka és a Cadbury’s gyártója kénytelen lehet átalakítani receptjeit, például egyes összetevők és színezékek cseréjével – idézi az ESM a szakembert.

A kezdeményezés élharcosa Robert F. Kennedy Jr. egészségügyi miniszter, aki bírálta az ultrafeldolgozott élelmiszereket és az élelmiszer-adalékanyagokat. A miniszter múlt heti beiktatásakor Donald Trump elnök rendeleti úton hozott létre egy bizottságot a krónikus betegségek és a gyermekkori megbetegedések vizsgálata céljából.

Van de Put szerint az európai élelmiszeriparral való összehasonlítás is része a folyamatnak. Mivel a Mondelēz mindkét régióban működik, viszonylag könnyen alkalmazkodhat, de az átalakítások költségei végül a fogyasztókat is terhelik majd.

Az amerikaiak már most is küzdenek az infláció miatt megemelkedett élelmiszerárakkal, és egyes alapanyagok, például a kakaó, a tojás és a kávé – bár más és más okból – tovább drágulnak.

A cégvezető szerint a fogyasztóknak hozzá kell szokniuk az akár 30-50%-kal magasabb csokoládéárakhoz, mert a nyersanyaghiány következtében efelé haladunk.

 

Kapcsolódó cikkeink