Áremelkedésre figyelmeztet a Mondelēz az amerikai egészségügyi reformok okán
Dirk van de Put, a Mondelēz vezérigazgatója szerint az Egyesült Államok új egészségügyi kezdeményezése, a Make America Healthy Again (MAHA) nyomán a vállalat arra kényszerülhet, hogy termékeit reformulálja, ami áremelkedéshez vezethet.
Az Oreo, a Ritz, a Milka és a Cadbury’s gyártója kénytelen lehet átalakítani receptjeit, például egyes összetevők és színezékek cseréjével – idézi az ESM a szakembert.
A kezdeményezés élharcosa Robert F. Kennedy Jr. egészségügyi miniszter, aki bírálta az ultrafeldolgozott élelmiszereket és az élelmiszer-adalékanyagokat. A miniszter múlt heti beiktatásakor Donald Trump elnök rendeleti úton hozott létre egy bizottságot a krónikus betegségek és a gyermekkori megbetegedések vizsgálata céljából.
Van de Put szerint az európai élelmiszeriparral való összehasonlítás is része a folyamatnak. Mivel a Mondelēz mindkét régióban működik, viszonylag könnyen alkalmazkodhat, de az átalakítások költségei végül a fogyasztókat is terhelik majd.
Az amerikaiak már most is küzdenek az infláció miatt megemelkedett élelmiszerárakkal, és egyes alapanyagok, például a kakaó, a tojás és a kávé – bár más és más okból – tovább drágulnak.
A cégvezető szerint a fogyasztóknak hozzá kell szokniuk az akár 30-50%-kal magasabb csokoládéárakhoz, mert a nyersanyaghiány következtében efelé haladunk.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb 2 milliárd dollárt fektet a Mars az amerikai gyártás bővítésébe 2026-ig
Az édesség- és snackóriás Mars 2026 végéig további 2 milliárd…
Tovább olvasom >Túl sok az ipari kémia a tányéron: az ultrafeldolgozott élelmiszerek terjedése már az uniós szabályozók figyelmét is felkeltette
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF – ultra-processed foods) aránya drasztikusan megnőtt…
Tovább olvasom >Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >Dübörög a dinnyeszezon, elindult a kampány
Idén is elindult a nyár egyik legkedveltebb gyümölcsének, a hazai…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Halvány életjelet adott magyar gazdaság
A második negyedévben a szezonálisan és naptárhatással kiigazított, valamint kiegyensúlyozott…
Tovább olvasom >