Arccal az innovációknak

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 22. 08:00

Egyre több lépésben valósítható meg a modern arcápolás. A lépésekhez pedig egyre több, egyre speciálisabb termék kapcsolódik. Nem véletlen tehát, ha növekszik ez a rendkívül nagyszámú, szofisztikált cikkből álló és innovációktól fűtött kategória.A teljes arcápolás-kategória a tavalyi év megegyező időszakához képest növekedni tudott, ezen belül itt is emelkedett az olcsóbb és saját márkás termékek szerepe és piacrésze. A márkagyártók válaszlépéseként innovatív termékbevezetések, megnövelt médiajelenlét és intenzív árpromóciók figyelhetők meg az elmúlt egy év során.
– Az arcápolás-kategórián belül a két meghatározó szegmens a ránctalanító krémek és a hidratáló krémek, amelyek egyaránt növekedtek – hangsúlyozza Rozgonyi Petra, a L’Oréal Magyarország Kft. kategóriamenedzsment gyakornoka.
Az arckrémek közül jellemzően még mindig inkább nappali krémet vásárolnak az emberek. Ezért nagyon fontos továbbra is a L’Oréal stratégiájában az edukáció, ami a speciálisabb arckrémekre (például szemkrém, szérum és éjszakai ápolók) irányítja a fogyasztók figyelmét.

A speciális ápolás mellett nem hanyagolják el az alapvető lépések folyamatos bemutatását sem, a tisztítás, tonizálás és a hidratálás egymásra épülő lépéseire is tanítják a fogyasztókat. Ez a törekvés a polci kihelyezések megvalósításakor is fő szempont. Ezért javasolják, hogy a vevőáramlással megegyező irányban először az arclemosó termékek, az alap nappali, majd éjszakai hidratáló krémek, szemkörnyékápolók, ezek után pedig a speciális termékek kerüljenek a regálokra.

Évszakonként más

Általánosságban elmondható, hogy a téli és nyári időszakban az arcbőr erősebb igénybevételnek van kitéve, ezért ilyenkor még inkább fontos odafigyelni a megfelelő hidratáltságra. Szezonális promóciói során tehát a L’Oréal a hideg és meleg hónapokban a hidratáló krémeket helyezi előtérbe. Nyárra a könnyebb textúrájú, míg télre a gazdagabb összetételű hidratálókra fókuszál. A tavaszi és az őszi időszakban a ránctalanítók promóciójára és kommunikációjára fektetnek nagyobb hangsúlyt.

Újdonságok Párizsból

A recessziós fogyasztói igényváltozásokat felismerve léptek piacra a L’Oréal Paris márkán belül a Triple Active termékcsaláddal 2009 végén. Ugyanebbe a trendbe illeszkedik a Garnier márka alá tartozó Essentials hidratáló termékcsalád, amelynek keretében már megtalálhatók az arclemosók, az alap hidratáló termékek és a ránctalanító krémek is.
2010 első felében vezették be a ránctalanító krémek körében a L’Oréal Paris Fiatalság Kód terméket. A Garnier márka vonalán szintén újdonság a Garnier Pure Active Exfobrusher, amely a pattanásra hajlamos bőr problémáira nyújt hatékony megoldást, különleges kialakítása révén.

Vizes szenzáció

A Beiersdorf kutatólaboratóriuma egy különleges hatóanyagot fejlesztett ki, ami Hydra IQ néven került a Nivea arcápoló krémekbe. Az újdonság lényege, hogy a bőr két saját hatóanyagát is tartalmazó, kombinált anyag, a glüko-glycerol szabályozhatja a bőr nedvességegyensúlyát, és rendszeres használat mellett gyorsan, hosszan tartó és intenzív hidratáltságot biztosíthat.
– Az új fejlesztésű hatóanyagot tartalmazza a megújuló NIVEA VISAGE Aqua Sensa-tion termékcsalád, amely 4 új taggal bővül, köztük száraz bőrre szóló termékvonallal is – emeli ki Jáger Melinda, a Beiersdorf trade marketing menedzsere.

Év végi különlegességek

Ősszel átfogó kommunikációt és promóciókat tervez különleges formában a L’Oréal Paris márka. Ezzel párhuzamosan a Garnier márkán belül is lesz termékbevezetés, az Essentials termékcsaládot kívánják bővíteni, hogy minden bőrtípusra és korosztálynak legyen megfelelő arcápoló termék.
Az év utolsó negyedévében mind a két nagy gyártó, a L’Oréal és a Beiersdorf is különleges ajánlatokkal és promóciókkal készül, és a karácsonyi csomagok sem okoznak majd csalódást.

Kapcsolódó cikkeink