Árbevételnövekedésre, de csökkenő nyereségre számít a Zwack
Árbevételének csaknem 10 százalékos emelkedése mellett az előző évinél alacsonyabb, 2 milliárd forint körüli adózott eredményre számít 2018-2019-es üzleti évben a Zwack.
A társaság éves közgyűléséről szóló szerdai közlemény szerint a bevétel a belföldi kereslet 4 százalékra becsülhető emelkedése miatt bővülhet, Németországban és Olaszországban pedig televíziós kampányokkal fogják népszerűsíteni az Unicumot. Utóbbi költsége és egy új termék bevezetése azonban 20 százalékkal növeli a saját márkák marketingkiadásait. A magasabb beszerzési árak és a forint gyenge árfolyama az anyagköltségeket is emeli, a növekvő bérköltségeket viszont mérsékli a 2,5 százalékos járulékcsökkentés – írták.
A Zwack beszámolója szerint a 2017-2018-as üzleti évben a bruttó árbevétel 6,9 százalék éves csökkenéssel meghaladta a 23 milliárd forintot. A nettó értékesítés – vagyis a jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel – megközelítette a 14 milliárd forintot, ami 2,3 százalékos csökkenés az előző évhez képest. A saját termékek nettó belföldi árbevétele 6,9 százalékos eséssel megközelítette a 9,46 milliárd forintot, az export árbevétel viszont 7,9 százalékkal 1,54 milliárd forintra nőtt. Az adózás előtti eredmény 12,8 százalékos csökkenéssel 2,58 milliárd forintot, az adózott eredmény 1,7 százalékos csökkenéssel 2,2 milliárd forintot ért el, vagyis jóval magasabb a tervezettnél – írták.
Az előző üzleti évben az adózott égetett szeszesitalok belföldi piacának volumene 0,7 százalékot esett, értékében azonban 4,1 százalékkal bővült. A fogyasztás értéke a prémium kategóriában 4,1 százalékkal, a minőségi termékeknél 5,3 százalékkal, a kommerszeknél pedig 2,9 százalékkal nőtt – közölte a Zwack. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >Narancskeserű
A Zwack legújabb innovációja az Unicum Orange Bitter narancsos ízével…
Tovább olvasom >A természet varázsát közvetíti a St. Hubertus új kampánya
A St. Hubertus „A természet barátai” interjúsorozattal hívja fel a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >