Árbevételnövekedésre, de csökkenő nyereségre számít a Zwack
Árbevételének csaknem 10 százalékos emelkedése mellett az előző évinél alacsonyabb, 2 milliárd forint körüli adózott eredményre számít 2018-2019-es üzleti évben a Zwack.
A társaság éves közgyűléséről szóló szerdai közlemény szerint a bevétel a belföldi kereslet 4 százalékra becsülhető emelkedése miatt bővülhet, Németországban és Olaszországban pedig televíziós kampányokkal fogják népszerűsíteni az Unicumot. Utóbbi költsége és egy új termék bevezetése azonban 20 százalékkal növeli a saját márkák marketingkiadásait. A magasabb beszerzési árak és a forint gyenge árfolyama az anyagköltségeket is emeli, a növekvő bérköltségeket viszont mérsékli a 2,5 százalékos járulékcsökkentés – írták.
A Zwack beszámolója szerint a 2017-2018-as üzleti évben a bruttó árbevétel 6,9 százalék éves csökkenéssel meghaladta a 23 milliárd forintot. A nettó értékesítés – vagyis a jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel – megközelítette a 14 milliárd forintot, ami 2,3 százalékos csökkenés az előző évhez képest. A saját termékek nettó belföldi árbevétele 6,9 százalékos eséssel megközelítette a 9,46 milliárd forintot, az export árbevétel viszont 7,9 százalékkal 1,54 milliárd forintra nőtt. Az adózás előtti eredmény 12,8 százalékos csökkenéssel 2,58 milliárd forintot, az adózott eredmény 1,7 százalékos csökkenéssel 2,2 milliárd forintot ért el, vagyis jóval magasabb a tervezettnél – írták.
Az előző üzleti évben az adózott égetett szeszesitalok belföldi piacának volumene 0,7 százalékot esett, értékében azonban 4,1 százalékkal bővült. A fogyasztás értéke a prémium kategóriában 4,1 százalékkal, a minőségi termékeknél 5,3 százalékkal, a kommerszeknél pedig 2,9 százalékkal nőtt – közölte a Zwack. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >Narancskeserű
A Zwack legújabb innovációja az Unicum Orange Bitter narancsos ízével…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Fanta és az Xbox együttműködése színt hoz a szürke hétköznapokba
A Fanta és az Xbox január 20-án jelentette be stratégiai…
Tovább olvasom >Bérfejlesztést hirdetett az Auchan
Az Auchan az áruházaiban fizikai munkakört betöltő munkatársainak bérén átlagosan…
Tovább olvasom >A Visa és a Disney között több évre szóló stratégiai együttműködés jött létre
A Walt Disney Company és a digitális fizetési megoldások világvezetője,…
Tovább olvasom >