Árbevételnövekedésre, de csökkenő nyereségre számít a Zwack
Árbevételének csaknem 10 százalékos emelkedése mellett az előző évinél alacsonyabb, 2 milliárd forint körüli adózott eredményre számít 2018-2019-es üzleti évben a Zwack.
A társaság éves közgyűléséről szóló szerdai közlemény szerint a bevétel a belföldi kereslet 4 százalékra becsülhető emelkedése miatt bővülhet, Németországban és Olaszországban pedig televíziós kampányokkal fogják népszerűsíteni az Unicumot. Utóbbi költsége és egy új termék bevezetése azonban 20 százalékkal növeli a saját márkák marketingkiadásait. A magasabb beszerzési árak és a forint gyenge árfolyama az anyagköltségeket is emeli, a növekvő bérköltségeket viszont mérsékli a 2,5 százalékos járulékcsökkentés – írták.
A Zwack beszámolója szerint a 2017-2018-as üzleti évben a bruttó árbevétel 6,9 százalék éves csökkenéssel meghaladta a 23 milliárd forintot. A nettó értékesítés – vagyis a jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel – megközelítette a 14 milliárd forintot, ami 2,3 százalékos csökkenés az előző évhez képest. A saját termékek nettó belföldi árbevétele 6,9 százalékos eséssel megközelítette a 9,46 milliárd forintot, az export árbevétel viszont 7,9 százalékkal 1,54 milliárd forintra nőtt. Az adózás előtti eredmény 12,8 százalékos csökkenéssel 2,58 milliárd forintot, az adózott eredmény 1,7 százalékos csökkenéssel 2,2 milliárd forintot ért el, vagyis jóval magasabb a tervezettnél – írták.
Az előző üzleti évben az adózott égetett szeszesitalok belföldi piacának volumene 0,7 százalékot esett, értékében azonban 4,1 százalékkal bővült. A fogyasztás értéke a prémium kategóriában 4,1 százalékkal, a minőségi termékeknél 5,3 százalékkal, a kommerszeknél pedig 2,9 százalékkal nőtt – közölte a Zwack. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A barátság erejéről mesél a St. Hubertus új, magával ragadó reklámfilmje
Megérkezett a St. Hubertus új reklámfilmje, amely garantáltan a szívünk közepébe…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >További cikkeink
Díjazták a hazai közreműködésű upcycling modellt – új korszak kezdődhet az élelmiszerkereskedelemben
A Cseh és Szlovák Fenntarthatósági Csúcstalálkozón a Rohlik.cz és a…
Tovább olvasom >Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >