Árbevételnövekedésre, de csökkenő nyereségre számít a Zwack
Árbevételének csaknem 10 százalékos emelkedése mellett az előző évinél alacsonyabb, 2 milliárd forint körüli adózott eredményre számít 2018-2019-es üzleti évben a Zwack.
A társaság éves közgyűléséről szóló szerdai közlemény szerint a bevétel a belföldi kereslet 4 százalékra becsülhető emelkedése miatt bővülhet, Németországban és Olaszországban pedig televíziós kampányokkal fogják népszerűsíteni az Unicumot. Utóbbi költsége és egy új termék bevezetése azonban 20 százalékkal növeli a saját márkák marketingkiadásait. A magasabb beszerzési árak és a forint gyenge árfolyama az anyagköltségeket is emeli, a növekvő bérköltségeket viszont mérsékli a 2,5 százalékos járulékcsökkentés – írták.
A Zwack beszámolója szerint a 2017-2018-as üzleti évben a bruttó árbevétel 6,9 százalék éves csökkenéssel meghaladta a 23 milliárd forintot. A nettó értékesítés – vagyis a jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel – megközelítette a 14 milliárd forintot, ami 2,3 százalékos csökkenés az előző évhez képest. A saját termékek nettó belföldi árbevétele 6,9 százalékos eséssel megközelítette a 9,46 milliárd forintot, az export árbevétel viszont 7,9 százalékkal 1,54 milliárd forintra nőtt. Az adózás előtti eredmény 12,8 százalékos csökkenéssel 2,58 milliárd forintot, az adózott eredmény 1,7 százalékos csökkenéssel 2,2 milliárd forintot ért el, vagyis jóval magasabb a tervezettnél – írták.
Az előző üzleti évben az adózott égetett szeszesitalok belföldi piacának volumene 0,7 százalékot esett, értékében azonban 4,1 százalékkal bővült. A fogyasztás értéke a prémium kategóriában 4,1 százalékkal, a minőségi termékeknél 5,3 százalékkal, a kommerszeknél pedig 2,9 százalékkal nőtt – közölte a Zwack. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Folytatta a nemzetközi terjeszkedést az UBM
Folytatta a nemzetközi terjeszkedést az UBM, a mezőgazdasági cégcsoport árbevételének…
Tovább olvasom >Jelentősen csökkent a Zwack nyeresége
A Zwack Unicum Nyrt. 2023-2024-es üzleti évének első három negyedévében…
Tovább olvasom >Tartós installációs az Év Displaye 2023
Nagy érdeklődés övezte a POPAI és a Trade Marketing Klub…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: családok életét jelentős mértékben befolyásolják élelmiszer és az egészségügyi ráfordítások és az üzemanyagárak
A felmérések szerint a lakosság legjelentősebb kiadásait az élelmiszer és…
Tovább olvasom >A Vinted akciója miatt használhatatlan vált a FoxPost szolgáltatása
A FoxPost csomagküldő szolgáltatása az utóbbi napokban komoly kihívásokkal nézett…
Tovább olvasom >Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >