Ár-érték, termékek és boltláncok márkaértéke kerül fókuszba
– A fogyasztók világszerte kezdik megszokni a válság okozta változásokat. Kilábalnak az első időszak aggodalmaiból, kétségeiből, bizonytalanságából, és igyekeznek alkalmazkodni az új helyzethez – állapította meg a Nielsen elnök-vezérigazgatója, David Calhoun nemrég egy nemzetközi élelmiszer-kereskedelmi konferencián. Globálisan a visszaesés fázisán túl vagyunk, mutatott rá a Nielsen elnök-vezérigazgatója. A fogyasztók költési szokásai azonban alapvetően megváltoztak az elmúlt év során. Tartózkodással vegyes önmérséklet válik az új viselkedési mintává.
– A fogyasztók 80 százalékát nem fenyegeti a munkanélküliség. De ezt ők nem tudják. Azt hiszik, elveszthetik az állásukat, és ennek a 80 százaléknak a bénultsága végzetes lehet a kínálati oldalra.
Kritikusan fognak dönteni vásárlásaikról
A következő egy-másfél év során a fogyasztók kritikusan fognak dönteni a szükségleteiken felüli vásárlásaikról, megtakarításaikról, hiteleik visszafizetéséről, amelyek hosszú távon meghatározzák helyzetüket. Többek között ezt tárták fel a Nielsen kutatásai.
Tovább koncentrálódik a kiskereskedelem, ahogyan a kereskedelmi márkák terjedése is folytatódik. A láncok saját márkái a kis és B márkák rovására nyernek teret, közben pedig egyre nagyobb márkaértéket érnek el.
A vásárlási döntésekben a hangsúly a boltok árairól és választékáról áttevődik a termékek kedvező ár-érték viszonyára, márkaértékükre és az üzletláncok márkaértékére.
Teljes körű kommunikáció
A fogyasztókkal való kommunikáció új útjairól kijelentette: a piac szereplőinek a bármikor, bárhol elérhető fogyasztó megnyerése érdekében célszerű őt három képernyőn keresztül is megcélozniuk, és különböző médiumokon keresztül kommunikálni vele. Ma már a tévé és a webvideo mellett érdemes igénybe venni a különböző online fórumokat is, mint például a Facebook, továbbá a mobiltelefon-készülékeket.
– Nem az a kérdés, melyik médiumot válasszuk, hanem az, hogyan lehet a rendelkezésre álló médiumokat hatékonyan felhasználni – hangsúlyozta David Calhoun.
Megjegyezte, hogy a két médiumban megjelenő hirdetések mindig megverik az egy médiumban megjelenteket. Ezért a befektetések megtérülését nem külön-külön szükséges vizsgálni, hanem teljes körűen.
Egymásban bíznak
Rámutatott, hogy a fogyasztók jobban bíznak más fogyasztókban, az ő ajánlataikban, mint vállalatokéban, és sokan interneten cserélik ki tapasztalataikat. A gyártóknak hasznos lehet törekedniük arra, hogy márkájuk bekerüljön az online levelezés témái közé.
– Nem hiszem, hogy el lehetne képzelni a közeljövő világánál érdekesebbet – jelentette ki a Nielsen CEO-ja. – Aki nem figyel oda a változásokra, és nem ugrásra, reagálásra készen várja az új helyzeteket, annak esetleg nehéz napjai lesznek. Érdekes lesz megtanulni a kommunikációt korunk digitalizált fogyasztójával. Ezzel mindannyian valami újat teszünk magunkévá.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >