Április 18-ig tart a mangalicafogyasztást ösztönző kampány
Az idén először népszerűsíti kampánnyal a mangalicahús fogyasztását „Egyél jót – a mangalicahús különleges” címmel április 18-ig az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) támogatásával és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének szakmai közreműködésével – mondta Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese kedden sajtótájékoztatón Budapesten.
A kampánnyal a Magyarországon őshonos sertésfajta különleges ízvilágára, beltartalmi értékeire, az egészséges táplálkozásban betöltött szerepére hívják fel a figyelmet. A belföldi fogyasztás növelése és az ágazat stabilitásának segítése érdekében közel egy hónapon keresztül, 9 áruházban és üzletben kóstoltatnak mangalica termékeket országszerte – ismertette Giczi Gergely.
Tóth Péter, az egyesület elnöke elmondta, hogy Magyarországon 10 ezer tenyészkocát tartanak, és évi 60-70 ezer hízót nevelnek fel. A magyar sertésállomány 2 százalékát stabilan a mangalicasertés adja. A mangalicahúsból és az abból előállított termékekből származó árbevétel az exporttal együtt mintegy 12 milliárd forintot tesz ki.
Kiemelte, hogy a nagyüzemekben levágott mangalica sertések fele exportra kerül. Továbbra is a spanyol sonkaszektor jelenti a legnagyobb exportpiacot, 700 tonnát exportálnak oda, ami 30 ezer sonkát és ugyanannyi lapockát jelent. Becslések szerint 300 tonnát értékesítenek az Európai Unió (EU) többi országában, valamint az ázsiai piacokon, főleg Hongkongban, Szingapúrban.
Kitért arra is, hogy az előállított 60 ezer mangalica nagyrészt házi vágásra kerül, mintegy 30 ezer jut csak el vágóhídra, ebből 10 ezret regionális vágóhidakon dolgoznak fel. A teljes szektor 30 százaléka néhány nagyvállalatnál van, ők viszont túlnyomórészt exportálnak. Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a Príma hálózatban az elmúlt két évben 20 százalékkal nőtt a mangalica termékekből értékesített mennyiség. Az eddigi tapasztalatok szerint az egyes árucikkek kóstoltatásakor és azt követő időszakban általában több tíz százalékkal bővül a forgalom, ezzel a kampánnyal is hasonló sikerekre számítanak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >Erősödött az élő sertés exportja
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 22,7 százalékkal 22,5 ezer…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >