Április 18-ig tart a mangalicafogyasztást ösztönző kampány
Az idén először népszerűsíti kampánnyal a mangalicahús fogyasztását „Egyél jót – a mangalicahús különleges” címmel április 18-ig az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) támogatásával és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének szakmai közreműködésével – mondta Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese kedden sajtótájékoztatón Budapesten.
A kampánnyal a Magyarországon őshonos sertésfajta különleges ízvilágára, beltartalmi értékeire, az egészséges táplálkozásban betöltött szerepére hívják fel a figyelmet. A belföldi fogyasztás növelése és az ágazat stabilitásának segítése érdekében közel egy hónapon keresztül, 9 áruházban és üzletben kóstoltatnak mangalica termékeket országszerte – ismertette Giczi Gergely.
Tóth Péter, az egyesület elnöke elmondta, hogy Magyarországon 10 ezer tenyészkocát tartanak, és évi 60-70 ezer hízót nevelnek fel. A magyar sertésállomány 2 százalékát stabilan a mangalicasertés adja. A mangalicahúsból és az abból előállított termékekből származó árbevétel az exporttal együtt mintegy 12 milliárd forintot tesz ki.
Kiemelte, hogy a nagyüzemekben levágott mangalica sertések fele exportra kerül. Továbbra is a spanyol sonkaszektor jelenti a legnagyobb exportpiacot, 700 tonnát exportálnak oda, ami 30 ezer sonkát és ugyanannyi lapockát jelent. Becslések szerint 300 tonnát értékesítenek az Európai Unió (EU) többi országában, valamint az ázsiai piacokon, főleg Hongkongban, Szingapúrban.
Kitért arra is, hogy az előállított 60 ezer mangalica nagyrészt házi vágásra kerül, mintegy 30 ezer jut csak el vágóhídra, ebből 10 ezret regionális vágóhidakon dolgoznak fel. A teljes szektor 30 százaléka néhány nagyvállalatnál van, ők viszont túlnyomórészt exportálnak. Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a Príma hálózatban az elmúlt két évben 20 százalékkal nőtt a mangalica termékekből értékesített mennyiség. Az eddigi tapasztalatok szerint az egyes árucikkek kóstoltatásakor és azt követő időszakban általában több tíz százalékkal bővül a forgalom, ezzel a kampánnyal is hasonló sikerekre számítanak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar prémium élelmiszerekre van a legnagyobb kereslet Japánban
A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett…
Tovább olvasom >Tavaly uniós összevetésben is dinamikusan bővült az állattenyésztés teljesítménye
A legfrissebb uniós adatok alapján az Európai Unió tagállamai közül…
Tovább olvasom >Az Unióban is emelkedik a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint Magyarországon 2025 januárjában a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >