Apadó eladások és zuhanó részvényárfolyam: Kihívások előtt a Remy Cointreau
A francia italcsoport, a Remy Cointreau jelentős eladáscsökkenésről számolt be, ami a részvényárfolyamot is negatívan befolyásolta. A cég részvényei napon belül másfél százalékkal estek, és az idei év eddigi teljesítménye sem kedvező: a részvényárfolyam közel 40 százalékkal zuhant. A vállalat menedzsmentje ugyanakkor optimista marad, és fokozatos fellendülésre számít az üzleti év hátralévő részében.

A vámháború is árnyékot vet az eladásokra
A Remy Cointreau, amely a Remy Martin konyak és a Cointreau narancslikőr gyártója, szerdán közölte, hogy árbevétele 217 millió euróra (235,5 millió dollárra) csökkent a júniusig tartó negyedévben. Ez 16 százalékos visszaesést jelent év per év alapon.
Piaci teljesítmény és regionális különbségek
Az amerikai kontinensen a Remy eladásai meredeken zuhantak, míg az ázsiai-csendes-óceáni értékesítést a kínai piac lassulása fékezte. Ezzel szemben Japánban kiugróan élénk volt a forgalom. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában változatos teljesítményt tükröztek a számok, de ezekben a régiókban is trendszerűen gyenge a fogyasztói kereslet.
Stratégiai válaszok és kilátások
A Remy Cointreau szigorú költségkontrollt és értékvezérelt stratégiát alkalmaz a jövedelmezőség fenntartása érdekében, miközben folytatja a jövőbeli növekedéshez szükséges beruházásokat. A vállalat továbbra is fokozatos fellendülésre számít a 2025 márciusában záruló üzleti év egészében.
Vámháború és annak hatásai
Az iparágra sötét árnyékot vet az Európai Unió és Kína között kibontakozó vámháború. Az EU a kínai elektromos autókra brutális 17,4-37,6 százalékos büntetővámot vetett ki, míg Peking az európai brandyimportot kezdte vizsgálni. A Kínai Szeszesital-gyártók Szövetsége szerint a főként Franciaországból érkező brandy dömpingára veszélyezteti a hazai szeszgyártók piaci pozícióját.
A pekingi vizsgálat a 2022. október 1. és 2023. szeptember 30. között importált brandyre terjed ki, és 2024 január elejéig kell lezárni. Az érintett vállalatok között van a Remy Cointreau, az LVMH, a Diageo és a Pernod Ricard. A hivatalos vámstatisztikák szerint Kína 2023-ban 43,31 millió liter (11,4 millió gallon) brandyt importált, melynek 96,2 százaléka Franciaországból érkezett.
Jövőbeli kilátások
A Trivium China piackutató értékelése szerint Peking olyan termékeket pécéz ki a vámháborús válaszcsapásra, melyek gyártói erős érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek az Európai Unióban. Ezért az esetleges lépések hatása látványos lehet. A kibontakozó vámháború azonban erősen kérdésessé teszi, hogy mennyire fenntartható középtávon a Remy menedzsmentjének mostani optimizmusa.
Összességében a Remy Cointreau előtt álló kihívások jelentősek, és bár a vállalat vezetősége optimistán tekint a jövőbe, a külső gazdasági és geopolitikai tényezők jelentős hatást gyakorolhatnak a vállalat teljesítményére és jövőbeli kilátásaira.
Kapcsolódó cikkeink
Fogy a profit, csökken a fogyasztás: bajban a General Mills
Csökkenő bevétel, olvadó nyereség és kiábrándult befektetők jellemzik az Egyesült…
Tovább olvasom >Árelőny nélkül mi lesz? Komoly bajban a Temu a vámháború árnyékában
Felére esett vissza az e-kereskedelmi szektor egyik leggyorsabban növekvő szereplőjének,…
Tovább olvasom >MBH Bank: 1,1 százalékos növekedés várható az idei évben
A vámháború fennálló kockázatai jelentősen korlátozzák a hazai növekedési kilátásokat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >