Apadó eladások és zuhanó részvényárfolyam: Kihívások előtt a Remy Cointreau

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 07. 25. 10:36

A francia italcsoport, a Remy Cointreau jelentős eladáscsökkenésről számolt be, ami a részvényárfolyamot is negatívan befolyásolta. A cég részvényei napon belül másfél százalékkal estek, és az idei év eddigi teljesítménye sem kedvező: a részvényárfolyam közel 40 százalékkal zuhant. A vállalat menedzsmentje ugyanakkor optimista marad, és fokozatos fellendülésre számít az üzleti év hátralévő részében.

A vámháború is árnyékot vet az eladásokra

A Remy Cointreau, amely a Remy Martin konyak és a Cointreau narancslikőr gyártója, szerdán közölte, hogy árbevétele 217 millió euróra (235,5 millió dollárra) csökkent a júniusig tartó negyedévben. Ez 16 százalékos visszaesést jelent év per év alapon.

Piaci teljesítmény és regionális különbségek

Az amerikai kontinensen a Remy eladásai meredeken zuhantak, míg az ázsiai-csendes-óceáni értékesítést a kínai piac lassulása fékezte. Ezzel szemben Japánban kiugróan élénk volt a forgalom. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában változatos teljesítményt tükröztek a számok, de ezekben a régiókban is trendszerűen gyenge a fogyasztói kereslet.

Stratégiai válaszok és kilátások

A Remy Cointreau szigorú költségkontrollt és értékvezérelt stratégiát alkalmaz a jövedelmezőség fenntartása érdekében, miközben folytatja a jövőbeli növekedéshez szükséges beruházásokat. A vállalat továbbra is fokozatos fellendülésre számít a 2025 márciusában záruló üzleti év egészében.

Vámháború és annak hatásai

Az iparágra sötét árnyékot vet az Európai Unió és Kína között kibontakozó vámháború. Az EU a kínai elektromos autókra brutális 17,4-37,6 százalékos büntetővámot vetett ki, míg Peking az európai brandyimportot kezdte vizsgálni. A Kínai Szeszesital-gyártók Szövetsége szerint a főként Franciaországból érkező brandy dömpingára veszélyezteti a hazai szeszgyártók piaci pozícióját.

A pekingi vizsgálat a 2022. október 1. és 2023. szeptember 30. között importált brandyre terjed ki, és 2024 január elejéig kell lezárni. Az érintett vállalatok között van a Remy Cointreau, az LVMH, a Diageo és a Pernod Ricard. A hivatalos vámstatisztikák szerint Kína 2023-ban 43,31 millió liter (11,4 millió gallon) brandyt importált, melynek 96,2 százaléka Franciaországból érkezett.

Jövőbeli kilátások

A Trivium China piackutató értékelése szerint Peking olyan termékeket pécéz ki a vámháborús válaszcsapásra, melyek gyártói erős érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek az Európai Unióban. Ezért az esetleges lépések hatása látványos lehet. A kibontakozó vámháború azonban erősen kérdésessé teszi, hogy mennyire fenntartható középtávon a Remy menedzsmentjének mostani optimizmusa.

Összességében a Remy Cointreau előtt álló kihívások jelentősek, és bár a vállalat vezetősége optimistán tekint a jövőbe, a külső gazdasági és geopolitikai tényezők jelentős hatást gyakorolhatnak a vállalat teljesítményére és jövőbeli kilátásaira.

Kapcsolódó cikkeink