Apadó eladások és zuhanó részvényárfolyam: Kihívások előtt a Remy Cointreau
A francia italcsoport, a Remy Cointreau jelentős eladáscsökkenésről számolt be, ami a részvényárfolyamot is negatívan befolyásolta. A cég részvényei napon belül másfél százalékkal estek, és az idei év eddigi teljesítménye sem kedvező: a részvényárfolyam közel 40 százalékkal zuhant. A vállalat menedzsmentje ugyanakkor optimista marad, és fokozatos fellendülésre számít az üzleti év hátralévő részében.
A Remy Cointreau, amely a Remy Martin konyak és a Cointreau narancslikőr gyártója, szerdán közölte, hogy árbevétele 217 millió euróra (235,5 millió dollárra) csökkent a júniusig tartó negyedévben. Ez 16 százalékos visszaesést jelent év per év alapon.
Piaci teljesítmény és regionális különbségek
Az amerikai kontinensen a Remy eladásai meredeken zuhantak, míg az ázsiai-csendes-óceáni értékesítést a kínai piac lassulása fékezte. Ezzel szemben Japánban kiugróan élénk volt a forgalom. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában változatos teljesítményt tükröztek a számok, de ezekben a régiókban is trendszerűen gyenge a fogyasztói kereslet.
Stratégiai válaszok és kilátások
A Remy Cointreau szigorú költségkontrollt és értékvezérelt stratégiát alkalmaz a jövedelmezőség fenntartása érdekében, miközben folytatja a jövőbeli növekedéshez szükséges beruházásokat. A vállalat továbbra is fokozatos fellendülésre számít a 2025 márciusában záruló üzleti év egészében.
Vámháború és annak hatásai
Az iparágra sötét árnyékot vet az Európai Unió és Kína között kibontakozó vámháború. Az EU a kínai elektromos autókra brutális 17,4-37,6 százalékos büntetővámot vetett ki, míg Peking az európai brandyimportot kezdte vizsgálni. A Kínai Szeszesital-gyártók Szövetsége szerint a főként Franciaországból érkező brandy dömpingára veszélyezteti a hazai szeszgyártók piaci pozícióját.
A pekingi vizsgálat a 2022. október 1. és 2023. szeptember 30. között importált brandyre terjed ki, és 2024 január elejéig kell lezárni. Az érintett vállalatok között van a Remy Cointreau, az LVMH, a Diageo és a Pernod Ricard. A hivatalos vámstatisztikák szerint Kína 2023-ban 43,31 millió liter (11,4 millió gallon) brandyt importált, melynek 96,2 százaléka Franciaországból érkezett.
Jövőbeli kilátások
A Trivium China piackutató értékelése szerint Peking olyan termékeket pécéz ki a vámháborús válaszcsapásra, melyek gyártói erős érdekérvényesítő képességgel rendelkeznek az Európai Unióban. Ezért az esetleges lépések hatása látványos lehet. A kibontakozó vámháború azonban erősen kérdésessé teszi, hogy mennyire fenntartható középtávon a Remy menedzsmentjének mostani optimizmusa.
Összességében a Remy Cointreau előtt álló kihívások jelentősek, és bár a vállalat vezetősége optimistán tekint a jövőbe, a külső gazdasági és geopolitikai tényezők jelentős hatást gyakorolhatnak a vállalat teljesítményére és jövőbeli kilátásaira.
Kapcsolódó cikkeink
A Rémy Cointreau körforgásos rendszert vezet be az üveghulladék csökkentése érdekében a brit vendéglátóiparban
A globális márkák közül elsőként a Rémy Cointreau vezetett be…
Tovább olvasom >Többségi részesedést szerzett a Rémy Cointreau a Champagne J.de Telmont-ban
A Rémy Cointreau immár többségi részesedéssel rendelkezik a Lhopital család…
Tovább olvasom >Kína felére csökkenti az egyes amerikai termékekre kirótt pótvámokat
Kína felére csökkenti az egyes amerikai termékekre kirótt pótvámokat –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >