Anuga-mérleg: Aktív magyarok, változó piaci pozíciók, fejlődő óriások
Az idei Anuga megmutatta, hogy az élelmiszer-ágazat nehéz időszakokban is stabil tud maradni, hisz enniük mindig kell az embereknek – vonta meg a szerdán zárult Anuga mérlegét a Német Élelmiszerkereskedelem Szövetségi Szervezetének elnöke.
Dierk Frauen hozzátette: Különösen örvendetes, hogy a szokásosnál több politikai döntéshozó és első számú vállalatvezető vett részt a kísérő rendezvényeken.
Tudósítónk, Bajai Ernő három legfontosabb tapasztalata: 1. A válságban is akadt közel 50 magyar nagy, közép és kis vállalat, amely fejlődni akar, keresi a növekedés lehetőségeit. A Pick, Kométa, Pápai Hús 1913, Sága mellett ott láttuk többek között olyan régebbi kiállítók, mint a Detki Keksz, Mirsa, Pentafrost, Pro From, Ziegler vezetőit. Debütánsok is akadtak, mint például a Hiksz és a Pannontaste.
2. A vásárlási és a fogyasztási szokások változása nem egyformán érint mindenkit. Régiónként, termékcsoportonként, vállalatonként eltér a hatás, különbözőképpen változik a piaci szereplők piaci pozíciója. Az Oroszországban és Kínában terjeszkedő láncok most saját márkás termékek óriási megrendelésével kecsegtetik az ipart. Másik példa: Ámann Gábor, a Pick kereskedelmi és marketing igazgatója elmondta, hogy Németországban a válság nyertesének tekinthetik magukat. A német fogyasztók ugyanis kevesebbet járnak étterembe, és inkább otthon igyekeznek színvonalasan étkezni. Ennek következtében nőtt a Pick német exportja a bizonytalan évkezdet után.
3. A BRIC országok, azaz a fejlődő Brazília, Oroszország, India és Kína egyre erőteljesebben befolyásolják a piaci trendeket. Ha ott növekszik a kereslet, azt mindenki megérzi. Többek között az élelmiszerárak emelkedése révén is. Másrészt viszont nagy tömegű árut kínálnak a fejlett országok irányába. Lenyűgöző aktivitással mutatták be termékeiket.
Végül említést érdemel, hogy a tíz termékcsoport kiállító csarnokaiban kulináris világutazáson vehetett részt a látogató. Az italok 8-as pavilonjában tényleg kitettek 300 üveg bort, földünk minden tájáról. Adtak a vendégnek egy poharat, aki elindulhatott és tölthetett magának. Többek között a magyar Féda csopaki és egri borait is, közvetlenül egy kínai nagy fal cabernet sauvignon és egy grúz vörösbor szomszédságában.
Az öt nap alatt megkóstolt, száznál több élelmiszer közül legemlékezetesebb a vegetáriánusoknak ajánlott, kínai vega tintahal.
– Ugye, hogy olyan a formája és az íze is, mint a tintahalnak? – kérdezte utánozhatatlan mosollyal a kínai hostess. – Pedig valójában ez nem más, mint egy különleges fa gyökere.
Legközelebb 2011. október 8.-12. között találkozhatunk. Akkor lesz a következő Anuga.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >