Antibranding
Néhány évtizeddel ezelőtt egy európai kereskedő kitalálta, hogy élelmiszeripari és non-food termékeket árul egyszerű, fehér, jelöletlen kiszerelésben, megspórolva így a csomagolás költségeinek jelentős hányadát. Az alacsonyabb árak egy ideig vonzották a vásárókat, de a vásárlás élményének puritánságát nem viselték el sokáig. A szakmai közvélemény szerint ez a kezdeményezés is csak egyfajta branding volt.
Ma újra számos márka keresi a lehetőséget arra, hogy a látszólagos naivsággal, egyszerűséggel tűnjön ki a reklámzajból. Weboldalunkon (trademagazin.hu) például mutattunk olyan, élelmiszerláncokban is kapható lekvárt, amelynek címkéje maga a „nagymama” kézzel írott receptje volt.
Az italok világában is egyre gyakrabban találkozunk olyan kizerelésekkel, amelyek a lehető legpuritánabban jellennek meg a fogyasztó előtt. Ennek persze már csak részben oka a megkülönböztethetőség megteremtése, sokkal inkább a kézműves jelleget, a természetességet és magasabb minőséget vannak hivatva demonstrálni. Értelemszerűen ezt a marketingkoncepciót nem a tömegtermékeknél alkalmazzák – a képeinken látható italok is a szuperprémium kategóriába tartoznak –, de mindegyikük kapható a kiskereskedelemben is. //
Kapcsolódó cikkeink
A magyar húsipar kihívásai és teljesítménye 2023-ban
A 2023-as év a magyar élelmiszeripar számára jelentős kihívásokkal telt,…
Tovább olvasom >Világpiaci kitekintés: gabonapiaci előrejelzés 2024 október
A FAO (Food and Agriculture Organization) legutóbbi, októberi előrejelzése alapján…
Tovább olvasom >Az EXIM eddig mintegy 1000 milliárd forintot folyósított a Baross Gábor hitelprogramban
Az EXIM Magyarország a Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram teljes, 1200…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >SweeTEN 4.0
Újabb mérföldkő az ipartestület tehetséggondozó tevékenységében: a Nemzeti Tehetség Program…
Tovább olvasom >639 millió csomag naponta – A nap videója
Kínában vagyunk – még az is lehet, hogy többségében nem…
Tovább olvasom >