Angliában terjeszkedik a székelyföldi Diószegi pékség
A London melletti Lutonban is pékséget nyitott Diószegi László sepsiszentgyörgyi pékmester – közölte hétfőn a romániai Mediafax hírügynökség.
A lutoni kemencékben egyelőre napi 300-400 székely krumplis kenyeret sütnek egy sepsiszentgyörgyi pék irányításával, amelyeket „különösebb reklám nélkül” sikerül értékesíteni.
Diószegi László az MTI-nek elmondta, az angliai vállalkozást decemberben indították, és londoni román és lengyel üzletekkel sikerült eddig üzleti kapcsolatot kialakítani. A vásárlóik eleinte a román és magyar közösséghez tartozók köréből kerültek ki, de a klienskörük folyamatosan bővül.
A pékmester hozzátette, a termékskála kibővítésére és napi 3-4 ezer kenyér gyártására készülnek Angliában. Megjegyezte, a kenyérlisztet Magyarországról, a burgonyát Németországból szállítják a lutoni pékségbe.
Diószegi László 1994-ben két alkalmazottal indította sepsiszentgyörgyi pékségét, ma 160 alkalmazottal napi 25 tonna kenyeret gyárt. Tavalyi éves forgalma megközelítette a 23 millió lejt (1,53 milliárd forint). A Diószegi pékség termékei Románia 12 megyéjében, Bukarestben és Kolozsváron is megvásárolhatók, sőt hetente egyszer az olaszországi Bergamóba is szállítanak Diószegi-kenyeret.
A székely vállalkozóra az általa sütött óriáskenyereknek köszönhetően figyeltek fel. 2013 november 7-én a World Record Academy a világ legnagyobb hagyományos krumplis kenyereként jegyezte be a Bukarestben sütött 96,6 kilogrammos kenyerét. Diószegi László az MTI-nek elmondta, ennél jóval nagyobb kenyereket is sütött, de azokat nem látták azok, akik a világcsúcsot hitelesíthették.
Immár több éve Diószegi László vezetésével sütik meg augusztus 20-ra a nemzet kenyerét, mely a Kárpát-medencében élő és a világon szétszórt magyarság egységét jelképezi. (MTI, Gazda Árpád)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az előzetesen közölttel összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május…
Tovább olvasom >Minden szempontból meggyőzően teljesített az idei EuroCIS
A kiskereskedelem jövője a technológiáról és az innovációról szól, amelynek…
Tovább olvasom >